Het nieuwe technische World Superbike reglement betekent veel testwerk voor de coureurs om hun ÔnieuweÕ machines in de komende maanden tip top te krijgen voor de eerste races van het 2015 seizoen, iets waar Tom Sykes de afgelopen twee dagen tijdens een test op het Motorland Aragon circuit achter kwam.
<p>Voor het komende seizoen gaat er aardig wat veranderen in het technisch reglement van het WK Superbike. De motorblokken mogen minder getuned zijn en de machine zal ook op minder punten aangepast mogen worden. Ter voorbereiding hierop had Kawasaki het afgelopen seizoen al een rijder in de EVO klasse ingezet maar het verschil tussen de oude en nieuwe machine was voor Tom Sykes vooralsnog een aardige schok.</p> <br /> <p> Sykes chefmonteur Marcel Duinker liet weten dat het verschil groot was, vooral als je met veel succes hard aan de vorige machine hebt gewerkt en dan feitelijk weer vanaf nul moet beginnen. De eerste twee testdagen zitten er inmiddels op en Sykes heeft het idee dat ze de goede kant op gaan. Bij de volgende test in Jerez de la Frontera zal er in ieder geval weer een flinke lijst zijn met dingen om uit te proberen.</p>
<blockquote>“Zoals we allemaal weten zijn er veel technische wijzigingen voor 2015 en ik wist dat er veel werk lag toen ik op de eerste dag de pitlane uitging. Ik heb me daar op ingesteld want er was een flinke lijst aan dingen die we wilden proberen, daarnaast waren er ook enkele verzoeken van KHI (Kawasaki Heavy Industries). We hebben de kans niet gekregen om voor een perfect pakket te gaan, dus we hebben ons gefocust op race pace en het evalueren van spullen. We vonden een afstelling en hebben daarmee de lijst afgewerkt,” vertelde Sykes. “Ik wilde zien waar we nu stonden en wat we moesten doen om harder te gaan. Ik heb ook aan mijn rijstijl gewerkt want in bepaalde opzichten begonnen we weer vanaf nul bij deze test. We hebben nu een aardig idee welke kant we op moeten om er in Australië tijdens de eerste races van het seizoen goed voor te staan.” <br /> </blockquote> <p>Jonathan Rea kwam tijdens deze test voor het eerst in actie met de Kawasaki Ninja ZX-10R maar mag zich contractueel nog niet uitlaten over deze test, echter zijn chefmonteur Pere Riba was positief gestemd na deze eerste test. Rea is een goede rijder, zeer professioneel en de informatie die hij gaf tijdens zijn allereerste optreden was zeer goed. Rea reed elke dag zo’n 40 ronden waarbij gezocht werd naar een basisafstelling.</p> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>