Het World Superbike bestaat volgend jaar 25 jaar en dat zal worden gevierd met een nieuwe Ôlook and feelÕ voor het wereldkampioenschap voor productiemotoren.
Infront Motorsports heeft laten weten dat er in 2012 een nieuw merk en een spannende visuele identiteit zal komen voor het FIM Superbike World Championship, dit naar aanleiding van het 25 jarig bestaan van het toonaangevende wegracekampioenschap voor op productiemotoren gebaseerde machines. Het nieuwe merk staat symbool voor de voortdurende ontwikkeling en innovatie van het kampioenschap waarbij duidelijk wordt ingespeeld op de behoefte en verwachtingen van haar partners en de miljoenen enthousiaste motorsportfans.<br /> <br /> De herziene identiteit van het kampioenschap staat voor een merk dat een reflectie is van de sport, haar imago, de sfeer, waarden en stijl van de internationale motorsport op het hoogste niveau. Een veelzijdige merknaam zal er voor zorgen dat de wereldwijde uitstraling van het kampioenschap en marketingwaarde zal verstevigen.<br /> <br /> Vanaf de eerste ronde van het 2012 seizoen, welke plaats zal vinden op het Australische Phillip Island, zal de nieuwe Ôlook and feelÕ in elk aspect van het kampioenschap te zien zijn zoals op televisie, de nieuwe media, drukwerk, bewegwijzering maar ook bij de commerciële partners.<br /> <blockquote>ÒDe rebranding van het kampioenschap is een van de belangrijkste prioriteiten binnen de totale lange termijn innovatie strategie voor het kampioenschap. Een duidelijk en samenhangend merk, dat een duidelijke reflectie is van de sport, haar imago, de sfeer, waarden en stijl van de internationale motorsport op het hoogste niveau, is een belangrijk element van de marketing strategie die gericht is op nieuwe aanhangers en die onze partners van een sterk communicatieplatform zal voorzien. Met de investering in deze nieuwe identiteit zal het kampioenschap nog meer erkend worden als een van de top merken in de wereldwijde motorsport,Ó vertelde <strong>Phillip Blatter</strong>, voorzitter en CEO van Infront Sports en Media.<br /> </blockquote>
<blockquote>ÒWe geloven dat de tijd is gekomen om de presentatie en benaming van het FIM Superbike World Superbike en onderliggende klassen te verbeteren. De essentie en de waarde van het kampioenschap zal nu gevangen worden en worden omgezet in een nieuw en goed gestructureerd topmerk. We vertrouwen er op dat dit bereikt kan worden met de nieuwe sterke en op zichzelf staande familie van merken die beter zal opvallen en die een evenement commercieel aantrekkelijk maakt voor sponsors, tv, media en natuurlijk het publiek,Ó aldus <strong>Stephan Herth</strong>, directeur van de Summer Sports afdeling. <br /> <br /> ÒPassie, competitie en toegankelijkheid zijn drie belangrijke waarden die we voortdurend zullen toepassen om te communiceren met ons publiek. Mensen merken dat op en vinden dat dat bij het SBK hoort. De weg is waar we vandaan komen: SBK komt van de starten, onze motoren zijn afgeleid van productie motoren en onze races zijn competitief en spannend en stellen de fans in staat om zich te identificeren met de rijders. Daarom hebben we besloten om de Chevron, een beken icoon op wegen over de hele wereld, verder te ontwikkelen als belangrijk visueel element voor de nieuwe SBK merkenfamilie die we waar het ook mogelijk is tot leven zullen brengen,Ó zei <strong>Paolo Flammini</strong> van Infront Motorsports.<br /> </blockquote>De volledig nieuwe SBK merkstructuur, met inbegrip van alle belangrijke elementen en submerken, zal later dit jaar worden geïntroduceerd. Na deze eerste aankondiging zal Infront Motorsports nog enkele communicatie activiteiten gaan uitvoeren en evenementen bijwonen als onderdeel van een uitgebreide herlanceringscampagne. Motorsport fans zullen tijdens de EICMA motorbeurs in november in Milaan voor het eerst kennis kunnen maken met de nieuwe stijl van het World Superbike. <br /> <br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FWSBK%2FSuperbikes%2Fnieuwe-look-and-feel-voor-world-superbike%2Ftabid%2F100%2FiNews_ID%2F28116%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…