Na een aantal toch wat magere resultaten wist Marco Melandri op het Sepang International Circuit vriendjes te worden met de Aprilia met als resultaat winst in beide races. Zijn teamgenoot Sylvain Guintoli werd in de twee races tweede.
Marco Melandri en de Aprilia leken maar geen vriendjes te kunnen worden. Op Phillip Island werd de Italiaan nog tweede in de eerste race en in Aragon volgde een derde plaats in de tweede race maar veder waren de resultaten niet echt iets om over naar huis te schrijven.<br /> <br /> Er gingen inmiddels al geruchten rond dat Melandri het team mogelijk zou gaan verlaten omdat Aprilia volgens hem niet genoeg zou doen om hem op zijn gemak te laten voelen op de RSV4. Aprilia ontkende en liet weten zelfs al een vierde benzinetank te hebben gemaakt om de zithouding van Melandri te verbeteren.<br /> <br /> In Sepang bleken alle puzzelstukjes dan eindelijk op hun plaats te vallen, alhoewel het in de trainingen en kwalificatie nog niet van een leien dakje ging en Melandri nog aardig wat moest toegeven op zijn vanaf pole startende teamgenoot Sylvain Guintoli. <br /> <br /> In de twee races reed Melandri enige tijd achter zijn teamgenoot Guintoli, in de eerste race wist hij al enkele ronden voor het einde toe te slaan en zo zijn eerste overwinning van dit seizoen te pakken, in de tweede race duurde het tot in de laatste ronde en werd het nog even spannend toen Guintoli in de laatste bocht nog een poging deed om de leiding terug te pakken.
<blockquote>“Een dubbelzege was net wat we nodig hadden,” vertelde<strong> Melandri</strong> na de race. “Ondanks alle moeilijkheden hebben we nooit opgegeven. We zijn blijven werken en blijven vechten. Ik had hier meteen een goed gevoel op mijn RSV4. De condities in de eerste race waren moeilijk maar het lukte om bij Sylvain te komen. Nadat ik hem wist te passeren kon ik mij eigen tempo rijden. Ik wist dat ik me goed kon verdedigen bij de harde rempunten en het lukte om tot het einde aan de leiding te blijven. De tweede race was nog moeilijker omdat ik met de Kawasaki’s moest vechten voordat ik bij Sylvain kon komen. In de laatste ronde dacht ik dat ik maar eens een poging moest doen. Ik moest tot de geblokte vlag echt 100% geven. Alle rijders verdienden overigens bewondering want rijden in deze omstandigheden is niet makkelijk. Ik wil deze overwinning opdragen aan Manu (Melandri’s vriendin Manuela), haar buikje en alle mannen van het team, tot in Misano !”<br /> <br /> “In de eerste race dacht ik mijn strategie goed toegepast te hebben maar helaas had Marco aan het einde een erg goed tempo en ik maakte daardoor wat foutjes. Ik denk dat het in de tweede race beter ging, ik probeerde meteen weg te komen maar Marco had aan het einde net een beetje meer. Ik probeerde nog terug te vechten en ik denk dat we iedereen genoeg entertainment hebben gegeven in die laatste ronde. We hebben belangrijke punten voor het wereldkampioenschap gepakt en hebben laten zien dat Aprilia weer voorin zit. Nu is het tijd voor wat rust na dit zeer vermoeiende weekend,” vertelde <strong>Guintoli</strong>.<br /> </blockquote><br /> <br /> <br /> <a title="Volledig tijdschema en uitslagen Gran Premio d’Italia TIM Mugello" href="https://test.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/40/mctl/EventDetails/Default.aspx" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen WK Superbike Sepang</a><br /> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…