Categories: WorldSBK

WSBK: Haslam: ÔDe volgende drie races zijn het belangrijkstÕ

De overstap naar het Red Devils Aprilia team heeft vooralsnog goed uitgepakt voor Leon Haslam, de Brit stond in de vier tot nu toe verreden races elke keer op het podium waaronder een keer als winnaar, op de volgende drie circuits wordt het wellicht een ander verhaal.

<p>Suzuki, BMW, Honda, Leon Haslam heeft al op een flink aantal motoren podiums weten te pakken in het WK Superbike maar het is al weer even geleden dat de zoon van &lsquo;Rocket Ron Haslam &rsquo;zo&rsquo;n sterke seizoenstart mee heeft gemaakt. </p> <br /> <p> In 2010 deed Haslam hetzelfde maar dan op de Suzuki, hij won de eerste race in Australi&euml;, werd tweede in de tweede race en werd in de twee volgende races in Portim&atilde;o opnieuw tweede. Het enige verschil met dit jaar is dat hij niet de eerste maar de tweede race in Australi&euml; wist te winnen. Toen zette Haslam zijn goede start door met winst in de eerste race op Valencia maar of dat dit jaar in Aragon ook gaat lukken daar heeft Haslam zo zijn twijfels over.&nbsp;</p> <p>De Brit &nbsp;verwacht het in de komende drie raceweekends wat moeilijker te krijgen. Het zal een kwestie worden van de schade zoveel mogelijk beperkt te houden voordat het kampioenschap weer naar circuits gaat waar de Aprilia beter uit de voeten kan. </p> <blockquote>&ldquo;Ik heb het altijd moeilijk gehad op Motorland Aragon, het karakter van het circuit past niet echt bij me. De Aprilia gaat daar echter goed dus ik kijk er naar uit waar we uit gaan komen. Ik denk dat het &eacute;&eacute;n van de moeilijkere races van het jaar gaat worden. Het is het testcircuit van Kawasaki en vorig jaar werden ze in beide races eerste en tweede. Daarnaast doet Ducati het ook goed op dat circuit, ik denk dus dat Tom, Jonathan en Chaz sterk zullen zijn, maar zolang we met ze kunnen strijden dan ben ik al blij,&rdquo; vertelde Haslam.</blockquote>

<p>Daarbij komt dat Haslam en de andere coureurs voor het eerst op een ander deel van het circuit zullen rijden. Waar de World Superbikes voorheen het achterste lange rechte stuk volledig uitreden en dan via een hairpin en een rechts/links combinatie op het start-finish gedeelte kwamen zullen ze komende jaar de lay-out volgen die de MotoGP mannen ook altijd gebruikten, namelijk een iets korter recht stuk en dan een dubbele linker.</p> <blockquote>&ldquo;Het achterste rechte stuk zal duidelijk wat korter zijn en de Aprilia is juist goed op rechte stukken, maar de lay-out is verder prima. De gedeelten van het circuit waar ik het moeilijk heb zij meer geschikt voor een Moto2 stijl. Ik denk dat Jordi hier sterk zal zijn, hopelijk kunnen we samen goede data bij elkaar krijgen en kunnen we die Kawasaki&rsquo;s proberen te verslaan.&rdquo;<br /> <br /> &ldquo;De volgende drie ronden zijn voor mij het belangrijkst: Aragon omdat het Kawasaki&rsquo;s testcircuit is, daarna Assen en Imola omdat dat circuits zijn waarop Jonathan meer dan waar dan ook gewonnen heeft en de Kawasaki deed het ook goed op die circuits. Waar we bij Aprilia aan werken i het omgooien van de machine en dat is nu net waar het op Aragon en Assen om gaat. De volgende drie ronden zijn dus belangrijk. Hopelijk kunnen we in die drie ronden er dichtbij zitten of het gevecht met ze aan gaan, daarna zijn er veel circuits waarvan ik denk dat deze beter passen bij de Aprilia dan de Kawasaki.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago