Eerder deze week leek het nog alsof er hard gewerkt werd om Bimota ook volgend seizoen op de World Superbike startgrid te krijgen, volgens Alstare is het echter Game Over en lijkt de samenwerking uit te gaan draaien op rechtszaken.
Alstare Bimota rijder Christian Iddon liet recentelijk aan WorldSBK.com weten dat hij er zeker van is dat de Italiaanse motoren fabrikant Bimota alles in het werk stelde om voor het komende World Superbike seizoen aan de homologatie eisen te voldoen en zich zo te verzekeren van een plekje op de startgrid van het op productiemachines gebaseerde wereldkampioenschap.<br /> <br /> Volgens Alstare, het bedrijf van Francis Batta dat voor de structuur rondom het World Superbike team zorgde - zit het echter heel anders in elkaar. Er is niets veranderd met betrekking tot productie van de Bimota BB3, het aantal geproduceerde machines schijnt zelfs nog uit enkele cijfers bestaan, minder dan tien stuks dus.<br /> <br /> De samenwerking tussen Alstare en Bimota is de afgelopen tijd al een aantel keren spaak gelopen. Batta heeft echter uit verantwoordelijkheidsgevoel tegenover Bimota zijn persoonlijke financiën aangewend om te zorgen dat het World Superbike team zo lang mogelijk door kon gaan, Alstare lijkt hiervoor nu de tol te betalen en zelfs over de kop te gaan.
Naar het schijnt heeft Alstare zelfs geprobeerd om het bedrijf Bimota over te nemen, dit werd waarschijnlijk tegengehouden door eigenaren Marco Chiancianesi en Daniele Longoni, die daarmee min of meer aangeven de ondergang van Bimota niet te willen voorkomen.<br /> <br /> Naast het financiële verlies zijn er ook nog de sponsoren die hun financiële verplichtingen hebben ingetrokken nu het team geen WK punten heeft kunnen scoren en zich zelfs voortijdig moest terugtrekken uit het kampioenschap. Daarnaast is er tevens nog sprake van imago schade.<br /> <br /> Vanuit Alstare is er inmiddels via de rechtbank van Lugano tot het betalen van een dwangsom van € 200.000,00 afgedwongen. De schuld die Bimota ten opzichte van Alstare heeft ligt echter zo rond 1 miljoen euro en het zou zomaar kunnen dat Alstare dit bedrag nooit terug zal krijgen. Hierdoor kunnen salarissen en toeleveranciers niet meer betaald worden en bestaat de kans dat de Belgische onderneming haar deuren definitief moet sluiten, aangezien de tijd tekort is om een nieuw programma op te starten.<br /> <br /> Wordt vervolgd…<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…