Het was een gecompliceerde zondag op Silverstone voor het Aprilia Racing Team, maar aan het eind van de dag bleef Max Biaggi’s leiding in het kampioenschap intact, de Italiaan moest echter weer veel punten inleveren op rivaal Marco Melandri.
Race 1 ging onder een donker wolkendek van start, maar de baancondities noopten alle coureurs tot het kiezen voor de slicks. In het gevecht dat vervolgens losbarstte op het glibberige asfalt slaagde Max Biaggi er in een zesde positie te pakken, om vervolgens op slechts enkele kilometers vóór de finish het onfortuinlijke slachtoffer te worden van een crash.<br /> <br /> Race 2 daarentegen ging nat van start, waarbij het steeds harder begon te regenen totdat in ronde tien een code rood volgde. Op dat moment verbeterde Biaggi zich ronde na ronde. De tijdelijke pauze vanwege olie en brandstof op de baan leidde vervolgens tot een finishvolgorde op basis van de stand na ronde acht, toen Max in elfde positie lag, met slechts de helft van de punten.<br /> <blockquote>"In Race 1 schampte ik de witte lijn en raakte daardoor de controle kwijt, een stomme fout. Maar het was jammer, want de zesde plek die ik aan het verdedigen was, was een mooie positie gezien de omstandigheden. Het stilleggen van Race 2 was in mijn ogen een juiste beslissing. Je kon de olie en brandstof in sommige bochten zien liggen en het was te gevaarlijk. Mijn voorsprong is gehalveerd; dat is het resultaat van dit weekend. Nu is het dus focussen op Moskou waar we van start gaan op een baan die voor iedereen nieuw is."<br /> </blockquote>Het resultaat is dat Biaggi in twee raceweekends 37,5 heeft moeten inleveren op rivaal Marco Melandri. Van 48 punten voorsprong na de races op Aragon zijn nu nog maar 10,5 punt over en het belooft dus een spannende periode te gaan worden voor zowel Biaggi als Melandri.
Verder was er ondanks een goede vierde plek in de tweede race teleurstelling voor Eugene Laverty. De coureur uit Toomebridge werd gestraft door de raceonderbreking, die werd ingelast op het moment dat hij aan vechten was voor een podiumplaats en belangrijke seconden inliep op zijn rivalen. In de regen kwam Eugene prima tot zijn recht, terwijl hij in de eerste race op zijn tandvlees reed en uiteindelijk tiende werd.<br /> <blockquote>"In de eerste race hadden we last van wat problemen, maar finishen en de punten die daar bij hoorden waren het belangrijkst. In Race 2 was de setup van mijn RSV4 niet echt geschikt voor het vochtige asfalt, maar toen de regen neer begon te komen kwam dat mijn snelheid ten goede. Ik won diverse plekken en ik had het nog beter kunnen doen, maar de race werd afgelast. De regels werden correct toegepast, alhoewel de stewarts het ook pas de volgende ronde hadden kunnen doen, zoals ze eerst van plan waren."</blockquote><iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FWSBK%2FSuperbikes%2Fbiaggi-nog-steeds-klassementsleider-maar-hoe-lang-nog-%2Ftabid%2F100%2FiNews_ID%2F30493%2FDefault.aspx&send=false&layout=standard&width=450&show_faces=true&action=like&colorscheme=light&font&height=80"></iframe>