Het Pata Yamaha WorldSBK Team heeft de eerste test van 2016 succesvol afgerond. Op het circuit van Portimao werkten Alex Lowes en Sylvain Guintoli aan diverse set-up mogelijkheden.
<p>Het Pata Yamaha WorldSBK Team was vrijdag en zaterdag aanwezig op het circuit van Portimao in de Algarve. Alex Lowes en Sylvain Guintoli hebben onder wisselende weersomstandigheden volop gewerkt aan diverse afstellingen van de Yamaha YZF-R1. </p> <p><br /> </p> <p>Aanvankelijk was er nog wat scepsis over het feit of Lowes voldoende was hersteld van zijn schouderblessure. Lowes wist tijdens de twee testdagen echter 116 ronden af te werken. De Brit had nog wel wat last van de schouder en was wat beperkt in zijn bewegingsvrijheid waardoor hij niet zo agressief kon rijden als normaal. Niettemin heeft Lowes de nodige vooruitgang weten te boeken in de voorbereiding op de openingsrace van het seizoen eind volgende maand in Australië.</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Het was lekker om weer op de motor te zitten, zeker na deze moeilijke winter. We zijn nu echt begonnen aan de voorbereiding op het seizoen. We hebben diverse nieuwe onderdelen getest waarbij de focus lag op de elektronica en het vinden van een goede set-up voor het chassis. Mijn schouder was wel in orde al voelde het vrijdag wat beter aan dan zaterdag. Ik hoop dat een paar dagen rust me weer goed doen om daarmee wat makkelijker te kunnen rijden in Jerez. De afgelopen test op Jerez had ik wat problemen maar die dingen waren door het team prima opgelost. Zij hebben dus hard gewerkt deze winter waarvoor ik hen wil bedanken. We zijn nog tegen wat problemen aangelopen maar het was een goede test. Ik heb ervan genoten en ik kijk uit naar de voortzetting van ons werk in Jerez,” aldus Lowes.</p> </blockquote>
<p>Guintoli heeft tijdens deze test vooral gewerkt aan diverse afstellingen van de nieuwe Öhlins voorvork, het nieuwe motorblok en elektronica waarbij hij in totaal 90 ronden heeft afgelegd op het Portugese circuit.</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Het was een goede test,” volgens Guintoli. “We hebben een gedetailleerd programma afgewerkt met veel nieuwe onderdelen. Het is goed om die nieuwe onderdelen te kunnen testen op zowel Portimao als Jerez omdat de circuits verschillend van karakter zijn. We hebben ons vooral gefocust op het verzamelen van data van verschillende set-ups en zijn daarin goed geslaagd. We hebben ons tijdens deze test daarom minder geconcentreerd op het aantal ronden en de rondetijden. De nieuwe swing-arm en voorvork doen het goed en we gaan daarmee verder werken in Jerez. Daarnaast zullen we ons in Jerez wat meer bezig gaan houden met de afstelling van de elektronica.”</p> </blockquote> <p><br /> </p> <p>Zoals beide coureurs al aangaven lag de focus tijdens deze test zeker niet op snelle rondetijden maar juist op de ontwikkeling van genoemde componenten om klaar te zijn voor de openingsronden van het WorldSBK kampioenschap. Het team gaat nu door naar Jerez waar 26 en 27 januari opnieuw twee dagen zal worden getest.</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>