Aanzienlijk minder teams dan voorgaande jaren waren de afgelopen week naar het Spaanse Almeria gekomen voor de banden van Pirelli te komen testen. Er werd getest, echter de weersomstandigheden werkten niet erg mee.
Naast het World Endurance Kawasaki team met Fabian Foret, Matthieu Lagrive en Greg Leblanc waren een groot aantal Superbike IDM teams aanwezig zoals Wilbers BMW met Lucy Glockner en Matei Smrz, Yamaha Germany met Max Neukirchner en Damian Cudlin, het Kawasaki team met Roman Stamm, het Van Zon – Remeha – BMW team met Markus Reiterberger, Bastien Mackels en Pepijn Bijsterbosch aanwezig, Marvin Fritz en Domnic Vincon. <p>Dinsdag kennis werd er kennis gemaakt met de nieuwe motoren en het circuit, woensdag was het erg koud en viel er wat motregen waardoor de rijders niet de baan opgingen. Donderdag werd gekenmerkt door zware bewolking en regende het maar dat weerhield een aantal coureurs niet om de baan op te gaan en de nieuwe Pirelli banden te testen op het natte en koude circuit.</p>
<p>Teambaas Werner Daemen was echter onverbiddelijk en liet zijn coureurs Reiterberger, Mackels en Bijsterbosch gewoon de nodige ronden rijden. Ook kwamen Glöckner en Cudlin in actie, natuurlijk met als belangrijkste reden dat het ook tijdens de openingswedstrijd van het Superbike IDM op het Lausitzring circuit kan spoken wat het weer betreft.</p> <p>Voor met name Pepijn Bijsterbosch was het belangrijk om de nodige kilometers te maken op de voor hem nieuwe BMW S 1000 RR machine.</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“Maandag hebben we voor het eerst gereden, een dag die met name in het teken stond van het wennen aan het nieuwe circuit, dinsdag ging het echt om de motor aan te voelen zodat we woensdag konden het vinden van de juiste afstellingen. Door de slechte weersomstandigheden moesten we dit noodgedwongen uitstellen. Ik moet mijn rijstijl helemaal aanpassen, dit omdat de power anders moeten worden gecontroleerd. Donderdag was het opnieuw aanpassen omdat er deze dag gereden werd op regenbanden, ja en dan is de overstap van de 600cc naar deze 1000cc toch wel een heel groot verschil.”</p> <p><br /> </p> </blockquote><span style="font-family: 'lucida console', monospace;"><br /> </span> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>