RHL Racing werkte onlangs een driedaagse test af op het circuit van Cartagena om vervolgens richting Frankrijk te vertrekken, daar stond een twee daagse test op het programma op het circuit van Val de Vienne.
Na een reis van 2300km kwamen we aan op Cartagena bij wisselende omstandigheden, maar op de dagen dat wij reden was het steeds droog. Zoals we in het vorige bericht al melden was het weer goed en de derde dag was het zowaar nog mooier! Een strak blauwe hemel en 20C+! Ook het resultaat werd op deze derde dag nog beter. Iedere sessie dat we reden werden we sneller. Dat we er nog lang niet zijn bleek echter uit de tijden van de concurrentie. Ron moet nog wennen aan de motor en de manier waarop er met een 1000cc om moet worden gegaan.<br /> <br /> Daarnaast hadden we wat pech met de motor. Zowel elektronica als de wielen gingen kapot. Nu was vooraf al het plan om de eerste twee dagen zonder Traction Control te rijden om te wennen aan het karakter van de motor, maar wanneer er echt op de grens word gereden is het wel fijn als back-up. Van de wielen begaven helaas de wiellagers het waardoor de motor erg trilde. Ook zijn we nog druk op zoek naar een oplossing voor het vele wheely’en wat de motor maar al te graag doet.
Na drie mooie dagen hebben we alles ingeladen en zijn we 1200km noordelijker neergestreken op Val de Vienne. Daar was het weer een stuk minder! De voorspelling waren slecht, het regende steeds en was zwaar bewolkt. Na de regenbanden om de velgen te hebben gelegd (we hadden dus nog maar een rijdbare set) bleef het weer droog en net als we de slicks eronder hadden regende het weer. Op het droge gaan regenbanden binnen een ronde kapot en in de regen op slicks (en zonder traction control) was ook geen optie… We hebben het een dag aangekeken en zijn toen maar vervroegd richting huis gegaan. Als het gewoon keihard regent kan er aan die set-up gewerkt worden maar van deze omstandigheden werden we niets wijzer.<br /> <br /> Naast dat Ron nog erg moet wennen zijn er nog diverse zaken die verbeterd moeten worden voor de eerste wedstrijd. Deze is het volgende weekend op het circuit van Croix en Ternois. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…