Vrijdagochtend zijn we op tijd vertrokken richting het circuit de Nrburgring. Waar dit weekend een gecombineerde race zal worden verreden voor het IDM en ONK.
Vrijdagmiddag om 17.00 uur stond er een vrije training gepland voor de zijspannen. In de loop van de middag kwamen we aan op het rennerskwartier waarna we alles hebben geïnstalleerd. Vervolgens met het zijspan naar de keuring. Dit duurde wat langer dan verwacht. Daarna nog snel een klein probleem opgelost om zeker te weten dat het span in orde was. Toen de baan op voor onze vrije training op dit prachtige circuit. Met een temperatuur van rond de 30 graden viel dit nog niet mee, maar zeker een goede eerste baanverkenning gehad.<br /> <br /> Dit weekend zal plaatsvinden op het Nationale GP circuit met een lengte van 3,6 KM. Omdat we samen waren met het IDM hadden we een mooi startveld met 29 ingeschreven combinaties. Uiteindelijk zouden er 27 mogen starten.<br /> <br /> <strong>1e kwalificatie</strong> <br /> De eerste kwalificatie op de zaterdag zal verreden worden om 10.15 en duurde 30 minuten. Helaas begon het s’ochtends vroeg al hard te regenen. Dat betekende dus dat we de regenbanden gingen monteren. Gelukkig was het regenen wel gestopt maar de baan was er niet minder nat om. Na een aantal rondes te hebben gereden begon het blok te sputteren. We hebben de ronde uitgereden en de pits in gestuurd. Daar hebben we snel gekeken wat het probleem zou kunnen zijn. Niks kunnen vinden en dus nog een keer de baan op in de hoop toch wat meters te kunnen maken. Helaas viel er niet meer veilig mee te rijden en dus zijn we teruggekeerd naar de sleuteltent. Direct hebben we verder gezocht in de elektronica en een kabelbreuk ontdekt. Dit was gelukkig snel op te lossen.<br /> <br /> <strong>2e kwalificatie</strong> <br /> De tweede kwalificatie ging om 15.25 van start. Dit was een hele belangrijke kwalificatie. Want door het grote aantal inschrijvingen zouden er 2 combinaties niet kunnen starten. We moesten ons dus snel genoeg kwalificeren voor een startplek op de grid. Voor deze kwalificatie stond ook 30 minuten. Met een mooie set banden gingen we lekker in de rondte. Halverwege de training gingen we snel even naar binnen voor een slok water. Want inmiddels was de temperatuur weer mooi gestegen richting de 30 graden. Uiteindelijk 14 goede rondes gereden. Met een tijd van 1.41.01 stonden we op een 20e plaats gekwalificeerd wat ruim voldoende was voor een startplek op de grid. Van de combinaties die meedoen voor het ONK stonden we op plek 7 gekwalificeerd.
<strong>Warm up</strong><br /> Zondagmorgen hadden we om 09.15 een warm-up van 10 minuten. In deze sessie hebben we een achterband ingereden voor de race. Nog een paar dingetjes geprobeerd op de baan om zo goed mogelijk de race in te kunnen gaan.<br /> <br /> <strong>De Race</strong><br /> Om 17.15 stonden we klaar voor de start. De race zal verreden worden over 17 ronden. We kwamen goed weg maar gingen voorzichtig richting de eerste bocht. Het grote startveld kwam ongeschonden door de scherpe eerste bocht. Na een boel wisselen van posities kwam het veld goed de eerste ronde door. In de eerste doorkomst lagen we op een 21e plek. De hele wedstrijd hebben we hard gestreden met de combinatie van Wout Vermeule en Erwin Rijk. Een paar keer zaten we er goed bij maar vermogen tekort zorgde ervoor dat we er niet voorbij konden komen. Tegen het einde van de wedstrijd kwamen de kopmannen ons voorbij en verloren we de aansluiting. Een Belgische combinatie zat vervolgens nog een paar ronden voor ons. Onze bochtensnelheid was een stuk hoger maar een veilige inhaal manoeuvre zat er niet meer in. De race was gereden en we kwamen als 21e over de finish. Dit resulteerde in een 9e plaats voor het ONK.<br /> <br /> We hebben het maximale uit de motor gehaald en zo hard mogelijk geprobeerd. Dus waren we ook zeker tevreden met dit behaalde resultaat.<br /> <br /> Met dit resultaat hebben we weer 8 punten voor het ONK kunnen binnenslepen. Hiermee zijn we naar plek 7 gestegen in de tussenstand. We kijken terug een super mooi weekend. Fantastisch circuit en een hele mooie ervaring erbij voor Team Talens. Het volgende evenement zal weer verreden worden voor de BeNeCup en zal plaatvinden op het circuit van Chimay (be), in het weekend van 25 en 26 Juli. <p > Bij deze willen we alle sponsoren bedanken die ons dit seizoen steunen! </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>