Donderdagochtend vertrok het team naar het altijd sfeervolle Schleizer Dreieck voor de vijfde wedstrijd meetellend voor het open Duits kampioenschap. Schleiz is geen permanent circuit, enkele delen van het circuit bestaan namelijk uit openbare wegen. Toch staat de veiligheid hoog in het vaandel, zo zijn er net als op een permanent circuit uitloopmogelijkheden, grindbakken en curbstones. Het circuit behoort overigens tot een van Ernst zijn favoriete circuit: Òhet circuit is super en de sfeer is gewoon wat uitzonderlijksÓ, aldus Ernst. Voor Walid was het circuit geheel nieuw, het leek hem een mooie nieuwe ervaring!
Op de vrijdag stonden er twee vrije trainingen gepland, de eerste al om 8.00 uur ‘s ochtends. Eigenlijk iets te vroeg om een goede rondetijd te noteren. Het asfalt was nog erg koud. Daarom werd de training hoofdzakelijk benut om de baan te leren kennen en om in een goed ritme te komen. Tijdens de tweede vrije training was het een stuk warmer en hierdoor was de grip automatisch een stuk beter! Ernst en Walid gingen beide goed rond, maar moesten wel wat tijd toegeven op de snelste rijders.<br /> <br /> Op de zaterdag werden er twee kwalificaties verreden. De eerst kwalificatie was wederom vroeg, om 8.30 uur moesten beide coureurs al aan de bak! Gelukkig was het nu warmer dan op de vrijdagochtend. De concurrenten hadden de snelheid er direct goed in en legden de lat hoog. Beide coureurs kwamen uiteindelijk op een derde startplaats in hun eigen klasse. Tijdens de tweede kwalificatie was het kwik flink gestegen. Zowel Ernst als Walid wisten de snelste tijd behoorlijk aan te scherpen. Ernst reed een 1.33,6, hij schoof hier één plaats mee op maar moest nog wel aardig wat tijd (0,8sec) toegeven op zijn grootste concurent Jonas Geitner. Walid reed een sterkte tweede kwalificatie en wist zijn tijd aan te scherpen naar een 1.35,4. Ook hij schoof hiermee naar een tweede startpositie. <p> </p> <div><br /> </div>
Tijdens de zondag was het warm met temperaturen richting de 30 graden. Ernst had een goede start en dook als tweede de eerste bocht in, vlak achter Geitner die van pole was gestart. Het was een spannende race, in de eerste sector van het circuit was Ernst sneller en in sector 2 en 3 Geitner. Ondanks dat Ernst in de laatste twee sectoren wat toe moest geven, wist hij zijn achterstand ronde op ronde weer goed te maken in de eerste sector. Zo bleef hij gedurende de hele race strak in het achterwiel en wist hij mede door een aantal achterblijvers nog even de koppositie over te nemen! Twee ronden voor de finish nam Geitner de koppositie weer over, maar hiermee was de strijd nog niet voorbij. In de laatste ronde wist Ernst zijn motor in een snelle linker knik naast die van Geitner te zetten. Helaas kwam hij net iets te kort om de koppositie over te nemen en zo moest hij genoegen nemen met de tweede positie. Toch zijn we zeer tevreden, gezien de goede race. Bijna alle ronden reed Ernst onder de 1.33,5 met snelste tijd van 1.32,9.<br /> <br /> Ook Walid reed een sterke constante race. Hij moest echter na een aantal ronden de pitstraat opzoeken, dit vanwege het maken van een jumpstart. Toen de lampen voor het startsignaal van de race brandden, was zijn motor een klein stukje naar voren gerold. Hij drukte hem weer terug, maar op dat moment mag er geen enkele beweging zijn. Jammer.. want Walid reed verder een prima race. Met een snelste rondetijd van 1.34,7 wist hij, ondanks de drive true penalty, op een knappe vierde positie te finishen. Er had dus zeker meer ingezeten voor hem! <p>Ondertussen worden de motoren alweer klaargemaakt voor aankomend weekend. De IDM van Assen staat namelijk op het programma. Ernst zal voor de overwinning gaan en Walid gaat natuurlijk voor revanche! Kortom, een mooi gelegenheid om eens te komen kijken. De koffie staat klaar in de pitbox!</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…