Afgelopen zaterdag was dan indelijk de eerste NK wedstrijd van 2015. SÕochtends vroeg om half zes vertrokken we richting Assen. Mechanische pech kwam weer om de hoek kijken maar ook de eerste winst is binnen gehaald!
Nadat de motor vorige week was vastgelopen tijdens de voorjaarstraining in Assen stond ie vandaag weer helemaal klaar! Vorige week reed ik voor het eerst op de hele nieuw gebouwde motor dus ik heb niet veel trainingsmeters kunnen maken. De vrije training kon ik dus goed gebruiken om weer aan de motor te wennen, hieruit bleek dat de afstelling nog niet helemaal goed stond en door de trillingen de uitlaat was gaan scheuren. Voor de eerste kwalificatie hebben we wat veranderd en dat pakte goed uit! Maar halverwege de sessie scheurde de uitlaat wéér en dit keer dwars door midden. Dit weer aangepast voor de tweede kwalificatie en daar lekker kunnen rijden. De motor stuurt een heel stuk beter dan de oude motor. Halverwege verloor ik wel trekkracht bocht uit maar daar gaan we voor de volgende wedstrijddag aan werken.<br /> <br /> Want na de pauze begon het te regenen en leek het de rest van de middag niet meer op te houden. Regenbanden dus! Ik stond, door de pech in de kwalificaties, helemaal achteraan op de grid. In de opwarm ronde merkte ik al dat we onwijs veel grip hadden. Lichten uit, gas! Ik had een geweldige goede start, ik ging als 4e(!!!) de eerste bocht in en kwam als 3e de eerste ronde door (1e van mijn klasse). Dit wist ik goed vol te houden en kon de twee jongens uit de Open 50 voor me blijven volgen. Tot de motor vermogen ging verliezen en ik daardoor terug moest zakken. Helaas viel kort daarna de motor uit. Einde race, geen punten en weer het blok in elkaar gelopen.
Gelukkig bleek de schade nu mee te vallen en konden m'n vader en Ruben, door de reserve lagers, het blok helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Onwijs spannend of ze op tijd klaar konden zijn want zoveel tijd was er niet. Maar de tweede race stond ik weer aan de start!! Wederom helemaal achteraan omdat ik de eerste race ben uitgevallen. Maar ook bij deze start ging ik als een raket door het veld waardoor ik weer als 4e de eerste bocht in dook. Ik reed een hele sterke race in de regen en kon de eerste plaats de hele race vasthouden. In de laatste ronde kwam ik nog even op de tweede plaats te liggen maar ik stak de motor er in de eerst volgende bocht weer voorbij waardoor de eerste winst van het seizoen binnen is gehaald. En dik verdiend na het harde werken van m'n lieve vader en natuurlijk Ruben! Ook reed ik in deze race de snelste wedstrijdronde van zowel de Zelfbouw als Open 50 mannen.<br /> <br /> Aankomende woensdag heb ik een training op een Yamaha supermotard in Valkenswaard. En op 20 april mag ik weer op de Yamaha R6 over het TT Circuit scheuren tijdens de Pirelli trainingsdag. Op zaterdag 25 april staat de tweede NK in Lelystad in de agenda! <p><br /> </p> <p> </p> <div><br /> </div> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>