Voor Kevin Valk is het World Superbike weekend in Imola niet verlopen zoals hij vooraf gehoopt had. De Superstock 1000 FIM Cup coureur kende een tweetal moeilijke trainingsdagen en moest op zondag tijdens de wedstrijd genoegen nemen met een achttiende plaats.
Het weekend begon ontzettend stroef, op de vrijdag stonden er twee vrije trainingen op het programma maar hier kon Kevin geen vuist maken om een verbetering te krijgen in de fiets. Na een avond hard werken met het team dachten zij dat ze de oplossing hadden voor de fiets alleen op de zaterdag was hier niets van te merken. De motor reageerde nog steeds zwaar en Kevin kreeg de motor niet daar waar die zou moeten. Kevin reed op de limiet maar die limiet ligt normaal gesproken 3 seconden lager. Kevin kwalificeerde zich op een 27e plaats en dit is zijn slechtste plek uit zijn carriere. Dit was erg confronterend. Maar zonder dalen geen pieken dus Kevin ging in de avond weer hard aan het werk voor een oplossing en het MtM / HS Kawasaki Team dacht dat ze met de vering een grote stap hadden gemaakt alleen in de warm-up op zondag reed Kevin weer dezelfde rondetijd. <p > </p> <p>De race moest dan maar uitwijzen waar Kevin stond, met wat kleine aanpassingen aan de motor gingen ze de race in. De rode lichten gingen uit en Kevin had een goede start. Hij pakte 5 mensen in de eerste ronde en leek aan te kunnen pikken bij het groepje wat streed om punten alleen dit tempo kon Kevin niet volhouden. Hij finishte op een 18e plaats en dit was de eerste race die hij uit heeft gereden in 2015. Het MtM / HS Kawasaki team heeft veel stof om na te denken gekregen en zullen deze tot zich nemen en in de tussentijd hard werken voor een oplossing. De volgende race is in Engeland en dit is een vloeiende baan wat de Kawasaki ligt dus laat de volgende race maar snel voorbij komen! </p> <p> </p> <p> </p>
<blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Kevin’s</strong> reactie: "Het was een zwaar en confronterend weekend. We konden vanaf dag 1 niet de snelheid vinden in de Kawasaki die wij normaal gesproken wel hebben. Vanaf dag 1 tot aan de race dag konden wij niet toppen, dit was heel zuur. Het was ook geen goede baan voor de Kawasaki met alle stop en go’s. De fietsen van Sykes en Rea reageren anders op de chicanes dan onze motoren in de FIM Superstock 1000. Voor Engeland moeten wij hard aan de bak om meer snelheid te vinden in de motor. Dus vanaf nu de volle focus op de volgende race!''</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> </blockquote><span style="font-family: 'lucida console', monospace;"><br /> </span> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…