De tweede race was in Nederland op het mooie circuit van Assen. De eerste vrije training begon erg sterk met een 3e tijd en een snelle rondetijd. We zaten gelijk lekker in ons vel en de motor voelde goed aan, er zat veel snelheid in. We hebben voor dit raceweekend een update gekregen van Kawasaki Europa mbt de elektronica (ECU). Dit was een enorme stap voorwaarts.
De tweede vrije training was ook sterk, wij probeerden verschillende settings en deze werkten en we kregen veel feedback van de data op de motor. Ik stond de hele training binnen de top 3 waarna ik op het laatst afzakte naar de 5e plaats op 0.104 van de snelste tijd. <br /> <br /> De zaterdag begon met de 3e vrije training om 9 uur en de kwalificatie was gepland om 16:55. Daar zat ontzettend veel tijd tussen. De 3e vrije training was ontzettend goed en we waren gedurende de eerste 10 minuten de snelste daarna kon ik niet meer versnellen en ik eindigde op de 8e plaats. Ik had veel vertrouwen in de kwalificatie want deze bezorgde mij altijd meer focus dan een normale training. De kwalicatie was jammer genoeg niet sterk en ik eindigde op de 10e plaats terwijl ik goede hoop had op de eerste tweede startrijen. De race snelheid was tevens hoog dus ik had vertrouwen in de race!
<strong>AANGETIKT TIJDENS DE RACE</strong><br /> De race ving aan over 15 ronden en ik had geen goede start maar de eerste bochtensectie was ontzettend goed. Ik heb een aantal rijders aangetikt en ik kwam door als 5e over start en finish. Eenmaal over de start gekomen voelde ik een knal en er bleek iemand tegen mij aangeknald te zijn op het rechte stuk. Er volgde een rode vlag waardoor iedereen naar binnen moest komen. De herstart was over 9 ronden dus een sprintrace, ik had een goede start en bleef op de 7e plaats tot de strubben. Daar werd ik van mijn motor afgereden door een andere rijder. <br /> <br /> Ontzettend teleurgesteld omdat ik na vorig jaar de winst had behaald dit jaar 0 punten heb gescoord. <br /> <br /> Mijn been was dusdanig aangetikt dat ik gelijk naar de clinica mobile (ziekenhuis op circuit) moest. Ze dachten eerst dat mijn kuitbeen gebroken was maar dit bleek niet zo te zijn. Een week rust is geadviseerd en de eerst volgende race ben ik weer van de partij! <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…