Home Teams Veelbelovende start voor Raceteam OosterveenÕs Olie

Veelbelovende start voor Raceteam OosterveenÕs Olie

0

Met een nieuw team en nieuwe motoren vertrok Raceteam OosterveenÕs Olie eind maart richting zuid Frankrijk om Manu‘l en Jo‘l Wienen nog voor aanvang van het seizoen de nodige kilometers te laten maken.

Helaas was het weer verre van ideaal en werden de meeste sessies verreden onder natte en stormachtige omstandigheden. Door het koude en slechte weer waren er veel valpartijen en werd iedere sessie voortijdig afgevlagd vanwege een rode vlag situatie. Met gemengde gevoelens vertrok het team en rijders na twee dagen afzien richting het TT circuit van Assen om deel te nemen aan de trainingen op vrijdag 3 april, de dag voorafgaand aan de eerste wedstrijddag.<br /> <br /> Na &rsquo;s morgens nog te zijn gestart op regenbanden mochten beide rijders vanaf de tweede sessie eindelijk onder droge omstandigheden hun eerste meters maken. Voor Manu&euml;l duurde dit maar kort, want vroeg in de sessie kwam hij onverwachts ten val en hadden de monteurs hun handen vol om de motor op tijd klaar te krijgen voor de volgende sessie. Jo&euml;l daarentegen reed wel zijn rondjes maar had geen vertrouwen in de motor, deze hield voortdurend in als hij op het gas ging. Ondanks dat de monteurs hun uiterste best deden om het probleem op te lossen lukte dat niet en moest Jo&euml;l noodgedwongen langs de kant blijven staan. Manu&euml;l kwam wel steeds meer in zijn ritme en verbeterde iedere sessie zijn rondetijd.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong> Jo&euml;l:</strong> &ldquo;Wat is dit frustrerend, kom je terug uit zuid Frankrijk met kou, regen en wind, hoop je hier de verloren tijd enigszins goed te kunnen maken, kom je aan de kant te staan omdat de elektronica het af laat weten&rdquo;.&nbsp;</blockquote><br /> Na een avond hard werken en een nacht van weinig slaap, was het de beurt aan Manu&euml;l en Jo&euml;l om zich te kwalificeren voor de wedstrijd. Voor Jo&euml;l eindigde dit in een teleurstelling omdat het probleem met zijn motor niet kon worden opgelost en hij noodgedwongen aan de kant bleef staan. Manu&euml;l kwam direct in zijn ritme en klokte een tijd die goed bleek voor een veertiende startplaats en daarmee mocht hij best tevreden zijn.&nbsp;<br /> <br /> Bij de start van de wedstrijd kwam Manu&euml;l goed van zijn plek, echter door meerdere valpartijen en oponthoud in de eerste paar bochten verloor hij de aansluiting met de kopgroep en moest een paar plaatsen prijs geven. Ronde na ronde kwam hij beter in zijn ritme, reed met een 1.45 een seconde van zijn beste tijd uit de kwalificatie en eindigde uiteindelijk op een keurige negende plaats.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong> Manu&euml;l:</strong> &ldquo;Zo, de kop is er af en ik ben best wel tevreden met het resultaat. Jammer van de eerste paar bochten want ik was graag met het voorste groepje mee gegaan. Tevreden ben ik zeker en heb zelfs weer een seconde van mijn tijd af kunnen rijden. Ik weet nu waar ik sta en welke stappen ik moet en ga nemen om de volgende keer nog sneller te zijn&rdquo;. &nbsp;&nbsp;</blockquote>

De dagen na de eerste wedstrijd werd het probleem aan de motor van Jo&euml;l succesvol opgelost zodat beide coureurs maandag 20 april konden deelnemen aan de door Pirelli verzorgde trainingsdag op het TT circuit van Assen, de dag na het WK Superbike. &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;<br /> <br /> Maar liefst vijf trainingen stonden die dag op het programma en voor Jo&euml;l zouden dit de eerste serieuze kilometers worden na een stilstand van bijna twee jaar. Van meet af aan werd er hard gewerkt en iedere sessie waren er verbeteringen zichtbaar. Manu&euml;l begon met waar hij was ge&euml;indigd, namelijk laag in de 1.45. Jo&euml;l deed direct vanaf het begin verrassend goed mee en reed zijn rondjes in de 1.47.<br /> <br /> Onder een strak blauwe lucht en aangename temperatuur kwamen beide rijders steeds beter in hun ritme. Manu&euml;l verbaasde het complete team door nog eens ruim twee seconden van zijn tijd af te rijden en sloot de dag af met een meer dan verdienstelijke 1.43.3.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Manu&euml;l:</strong> &ldquo;Het voelde steeds beter aan en ik kon continue snelle ronden rijden. Met een beste tijd van 1.43 ben ik heel blij, te meer daar ik niet alleen weer twee seconden sneller ben maar die tijd in mijn eentje in een vrije ronde heb kunnen rijden. Er zijn nog wel een aantal verbeterpunten waar ik aan moet werken en vind het bijzonder jammer dat ik aan het eind van de sessie onderuit ben gegaan en het team veel werk heb bezorgd, maar verder kunnen wij terug kijken op een zeer geslaagde dag en zie enorm uit naar de eerstvolgende wedstrijd&rdquo;.</blockquote><br /> Ook Jo&euml;l probeerde er alles aan te doen om zijn verloren tijd enigszins goed te maken, was kritisch naar zichzelf en maakte stilweg steeds meer progressie om uiteindelijk de dag af te sluiten met een keurige 1.45.8. Net als Manu&euml;l verbeterde hij daarmee zijn tot dan toe beste tijd met nog eens twee seconden.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Jo&euml;l:</strong> &ldquo;Eigenlijk heb ik vandaag voor het eerst sinds twee jaar weer echt kunnen racen. In het begin had ik wel de snelheid maar moest nog in mijn ritme komen. In de middag kon ik stapjes maken, het voelde steeds beter, en ben heel blij met de tijd die ik uiteindelijk nu al heb kunnen rijden. De Yamaha is super en het team heeft mij fantastisch geholpen, dank daarvoor&rdquo;.</blockquote><br /> De eerstvolgende wedstrijd waar u Manu&euml;l en Jo&euml;l aan het werk kunt zien is op zaterdag 9 mei, wederom op het TT circuit van Assen. &nbsp;Het team en de beide rijders bedanken hierbij alle relaties en sponsoren die dit mogelijk hebben gemaakt en zien uit naar de volgende wedstrijd waar wij elkaar weer hopen te ontmoeten. &nbsp; &nbsp; &nbsp; <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p>&nbsp;</p> <div><br /> </div> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>