Na een lange winter was het weer zover: de eerste race voor het Nederlands en Belgisch kampioenschap te Croix in Noord Frankrijk. Helaas zou ik niet fit aan de start verschijnen. Mijn amandelen waren een paar weken daarvoor verwijderd en tot overmaat van ramp was hier nog een bacterile infectie bijgekomen. Koorts, antibiotica en pijnstillers hadden mijn conditie flink verslechterd. Wel was ik 6kg afgevallen, elk voordeel heeft zÕn nadeel.
Vrijdags stond ik ingeschreven voor de vrije trainingen, evenals de meeste van mijn tegenstanders. Nu konden we de door HK Suspension aangepaste vering goed uitproberen en afstellen. Ook kon ik wat meters maken om zo weer in het ritme te komen. Het rijden voelde direct erg goed aan, voor zo lang het duurde, want lang trok ik het niet. <p > </p> <p>Zaterdag was het weer erg wisselvallig. De baan was in de ochtend helemaal nat en was aan het opdrogen. Toen wij de baan op gingen voor Q1 was het bijna helemaal droog op wat natte plekken na. Het asfalt was ook erg koud. In deze training wist ik de vierde tijd neer te zetten, dit viel absoluut niet tegen. Na deze training begon het weer flink te regenen en voor Q2 was de baan dusdanig nat dat er niks te winnen viel qua tijd. Deze training hebben we dus ook overgeslagen om zo geen onnodig risico te nemen en vooral ook om het lichaam rust te gunnen. Ik zou zondag vanaf P4 op de eerste rij mogen starten!</p> <p> </p> <p> </p> <p> <div><br /> </div> </p>
<p>Zondag werd ik helaas wakker met weer flinke koorts, de vraag was of ik überhaupt zou kunnen gaan rijden. Een lading pijnstillers aan de ene kant en een blikje energie drink aan de andere kant bleken voldoende om uit bed te kunnen komen. Tijdens het rijden voel je er op zich niks meer van. De start ging slecht, ik kon mijn positie op de eerste startrij dit keer niet verzilveren. Wel kon ik snel een aardig tempo aanhouden, hoewel ik de eerste paar ronden goed kon merken dat de banden absoluut niet op temperatuur waren. Halverwege de race moest ik het tempo laten zakken, ik had er de conditie niet meer voor. Toch 5e kunnen worden, niet slecht! </p> <p><br /> </p> <p>Voor de tweede race voelde ik me iets beter. Dit keer had ik geleerd van m’n slechte start en ik kon met Koen Zeelen op kop naar de eerste bocht rijden. Hier kwam ik als eerste uit en in dezelfde ronde was het stuivertje wisselen. Hierna kon ik zijn tempo op P2 goed volgen, totdat na een ronde of 3 mijn conditie het weer liet afweten. Langzaam maar zeker zakten de tijden in en verloor ik posities. Dit keer 7e geworden en gezien de omstandigheden was dit het hoogst haalbare. </p> <p><br /> </p> <p>Positief was dat het gevoel met rijden heel erg goed was, dit belooft was voor de rest van het seizoen. Ook de motor is weer een stuk beter geworden. </p> <p><br /> </p> <p>De volgende race is aankomend weekend waar wij in het bijprogramma van de WK Superbikes zullen rijden in Assen! </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…