Categories: Teams

Top weekend team Streuer tijdens IDM/ONK Zijspannen NŸrburgring

Afgelopen weekend werd op het circuit, in de Duitse Eifel gelegen, NŸrburgring de 4e ronde voor het ONK zijspankampioenschap verreden. Tijdens dit weekend reden wij samen met onze Duitse en Belgische collega’s.

Dit had tot gevolg dat er voor deze wedstrijd maar liefst 29 teams hadden ingeschreven. Dit is al jaren niet meer vertoond en de verwachtingen voor een spannend weekend waren dan ook terecht. Tel daarbij op dat de verschillen tussen de deelnemende teams, op diverse niveaus, zeer klein is. Dan heb je een prima recept voor een top evenement met veel deelnemers, spanning en sensatie. Hiervoor komen de fans naar een wedstrijd kijken. <p >&nbsp; </p> <p><strong>Vrijdag: vrije training</strong><br /> Op de vrijdagmiddag stond een vrije training van 35 minuten op het programma. &nbsp;Voor aanvang van de training werden de zijspannen erg goed bekeken. In verband met het veiligheidsaspect heeft de Duitse bond besloten om de technische keuring gedetailleerder uit te voeren. Wij vinden dit een geslaagde actie. Alles werd minutieus nagekeken en zo hoort het. De team Streuer LCR kwam glansrijk door de keuring en we konden ons gaan opmaken voor de vrije training.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Voor team Streuer was dit een nieuw circuit, dus was er afgesproken om rustig aan te beginnen. Het bleek al vrij snel dat de baan Bennie en Geert wel lag. De rondetijden gingen al snel naar beneden. In de 7e ronde werd er een tijd van 1.35,3 neergezet en dat bleek best wel snel te zijn. Bennie en Geert vonden het een mooi circuit en waren zeer tevreden.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><strong>Zaterdag : Kwalificaties</strong><br /> Zaterdagmorgen was de weersgesteldheid een stuk minder dan op de vrijdag, want het regende. Het werd al snel duidelijk dat onze eerste kwalificatie onder natte omstandigheden verreden zou worden. Ook tijdens deze natte sessie waren Bennie en Geert goed onderweg met constante ronde tijden, maar ditmaal stonden we niet bovenaan het lijstje. We moesten genoegen nemen met de 7e plaats, waar we niet echt blij mee waren. Deze moest later op de dag , tijdens de 2e en beslissende kwalificatie, wel verbeterd worden.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Rond het middaguur werd het droog en onze 2e kwalificatie zou onder droge omstandigheden worden verreden. Deze kwalificatie werd een ware thriller en ging voor ons tussen de teams van Kretzer, G&uuml;rck en Sattler. De gehele sessie vochten deze 4 teams om de pole positie. In de 3e ronde werd de PR-tijd van vrijdag al verbeterd en deze tijd was ook direct goed voor de voorlopige pole positie.<br /> Een paar rondes daarna verdrongen de teams van Sattler en Kretzer ons van de bovenste plaats. Bennie en Geert zetten in de voorlaatste ronde een 1.34,1 neer en leken zeker te zijn van de 2e plaats, maar helaas verbeterden G&uuml;rck en Sattler hun tijd nog in de laatste ronde. Onze tijd bleek goed te zijn voor de 4e plaats.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Het verschil tussen de pole-tijd van team Kretzer en ons was maar 0,7 seconde. Het verschil met Sattler, op de 2e plaats, was maar 0,02 seconde! Het was dus een super spannende kwalificatie. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden.</p>

<strong>Zondag: Race</strong><br /> Vandaag zou het moeten gebeuren, maar voor het zover was hadden we eerst nog een warm-up training van 10 minuten. Er was besloten om de tandwielverhouding te veranderen, in de hoop dat dit ons iets meer snelheid zou geven. Tijdens de warm-up sessie bleek dat deze wijziging het gewenste resultaat gaf. <p >&nbsp; </p> <p>Om 17:15 stonden we met 27 teams op de startgrid en het was een machtig mooi gezicht toen deze allen richting de eerste bocht stoven. Team Streuer had een goede start en doken als 4e de eerste bocht in en kwamen er als 2e uit. Drie bochten later werd de eerste plaatst ook al overgenomen van team G&uuml;rck. Bennie en Geert reden een super snelle eerste ronde. Op de start-finishlijn hadden ze al een klein gaatje geslagen op team G&uuml;rck. De ronden erna werden in een moordend tempo afgelegd. Het verschil in de 4e ronde was al opgelopen tot 3 seconden. Maar toen kwam team Kretzer opzetten. Zij hadden team G&uuml;rck al gepasseerd en zetten de achtervolging in. Team Sattler moest helaas in deze ronde de strijd staken in verband met een mechanisch mankement. In de 7e ronde maakte Kretzer een foutje. Hier maakte G&uuml;rck direct gebruik van en nam de 2e plaats weer over. Beide teams konden niet de rondetijden neerzetten zoals Bennie en Geert dat deden en zagen hun achterstand elke ronde een beetje groter worden. In de 15e ronde maakte ook G&uuml;rck een foutje, waardoor hij teruggeworpen werd naar de 3e plaats. Na 17 ronden kwamen Bennie en Geert als overwinnaar over de streep. Het verschil was toen al opgelopen naar 5 seconden. We kunnen spreken van een super strak en foutloos gereden race, waar het gehele team dan ook zeer tevreden over is.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Bennie en Geert &nbsp;werden eerst gehuldigd op het grote podium van de N&uuml;rburgring, waarbij er weer uitbundig met de champagne werd rond gespoten. Bij terugkomst op het paddock, konden ze nogmaals de hoogste podiumplaats beklimmen, want daar vond de huldiging van de KNMV, voor het ONK, plaats.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Wij kijken terug op een zeer geslaagd raceweekend en hopen dat we vaker gaan rijden met de Duitse en Belgische collega's. Het is wel duidelijk geworden dat dit een concept is om de zijspansport voor de lage landen te behouden. De voorbereidingen zijn getroffen om weer zo'n raceweekend te organiseren en dan tijdens de IDM-wedstrijd op Assen. Deze wedstrijd staat gepland op het tweede weekend in augustus. Het zou fantastisch zijn als dit zal gaan lukken.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Ondertussen is team Streuer alweer onderweg naar Rijeka in Kroati&euml;, waar aankomend weekend de 3e ronde voor het Wereld Kampioenschap wordt verreden.&nbsp;</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> </p> <p> </p> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <p> <!–nieuwsbrief link einde –></p>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago