Afgelopen weekend heeft Sidecarshop Racing deelgenomen aan de IDM race in Assen. Dit was de eerste keer dat wij weer op de TT baan hadden gereden sinds ons debuut in april. Voor het eerst konden wij zien hoeveel vooruitgang wij hadden gemaakt in de afgelopen maanden. Wederom was Tim Reeves weer aanwezig als coach waarvan wij vele tips van hebben mogen ontvangen.
<strong>Zaterdag, tijdtraining.</strong><br /> Zaterdagmorgen gingen de zijspannen voor het eerst de baan op. Niet alleen Duitse combinaties, maar ook meerdere Nederlandse teams zouden dit weekend aan de start komen. De voorgaande wedstrijd op Assen wisten wij een tijd van 2.06 te rijden. Zeker niet verkeerd voor een eerste keer en daarom waren wij als team erg benieuwd wat er nu verder mogelijk was. De doelstelling was dan ook om op zijn minst onder de twee minuten grens te komen. Deze doelstelling was duidelijk goed te doen voor Kees en Jeroen. Met een tijd van 1.56 waren we gelijk op een goed tempo. Voor de tweede training wilden we vooral onze 13e positie vasthouden en ons persoonlijk record nog wat naar beneden brengen. Na een paar ronden konden we al goede constante tijden rijden in de 1.55. Na zelfs een 1.54 op de klok te hebben gezet ging het achterop het circuit mis. In de snelle rechtse bocht maakte het motorblok een luide knal gevolgd door veel rook. Met moeite kon Kees de machine veilig aan de kant zetten. Onze angst werd die middag bevestigd. De drijfstang van het motorblok was afgebroken en had een groot gat in het karter geslagen; einde oefening voor de Suzuki dus. Bij gebrek aan een reserve blok dachten we dat het weekend voorbij was. Gelukkig bood Bennie Streuer ons aan om een zelfde type blok aan ons uit te lenen. Nadat wij samen met Team Streuer tot in de nacht hadden door gesleuteld om het zijspan klaar te maken waren dan toch in staat om de race van zondag te rijden.
<strong>Zondag, barre omstandigheden.</strong><br /> In de vroege ochtend konden Kees en Jeroen nog een warm-up rijden. Kees had hierdoor nog tijd om te wennen aan het nieuwe motorblok. De Suzuki reageert wat anders als de motor van zaterdag. Met het uitkomen van de bocht heeft het blok veel meer kracht waar het in de hogere versnellingen vermogen tekort schoot. Wel wisten wij weer onze PR weer te verbeteren naar een 1.54,1. Voor de race van 16.00 uur stonden de regen banden op druk. Je kon aan de lucht zien dat het weer niet goed kon blijven gaan. Terwijl de zijspannen dan ook opgesteld stonden in de pitsstraat kwamen de eerste druppels. Eenmaal opgesteld bij de tribunes begon de hevige bui. Banden wisselen dus. Bij de start kwamen wij niet helemaal goed weg. Zowel Kees als Jeroen had nog nooit in de regen gereden. In de eerste ronde werd het weer nog slechter. De regenbui ging over in een echte storm. Zelfs op het rechte stuk had Kees moeite om niet de controle te verliezen over de Windle. Na twee keer dwars te zijn gegaan op hoge snelheid besloten we dat het genoeg was. Kees en Jeroen reden de pitstraat in en besloten de race staken net als vele andere combinaties. Ook de wedstrijdleiding zag later in dat deze omstandigheden te gevaarlijk werden en de wedstrijd werd voortijdig afgevlagd. De overige klasses van die dag kwamen dan ook niet meer aan bod.<br /> <br /> Samengevat kunnen wij zeggen dat dit weekend met een hoop gebeurtenissen is. Wij willen Team Streuer bedanken voor hun hulp met de technische problemen. De volgende race zal nog even op zich laten wachten. Wij gaan weer aan start tijdens de British Superbike op 22 september, wederom in Assen.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…