We hebben er lang op moeten wachten maar vorig weekend was het eindelijk zover. De eerste races van het seizoen 2014, Op het circuit de Varsselring te Hengelo ging het IRRC van start.
Zaterdag stonden de kwalificaties op het programma en zondag volgden dan de eerste 2 manches van het kampioenschap. Reeds in de eerste kwalificatie kon Vick een sterke prestatie neerzetten en behaalde hij de derde snelste rondetijd. Na analyse van de gegevens werd de BMW S1000RR verder op punt gesteld door Mario en Tom. Om zoveel mogelijk rijtijd te hebben, reed Vick ook mee in de kwalificaties van het ONK/OBK Superbike. Mede door deze bijkomende data kon de fijnafstelling van de motor geoptimaliseerd worden. Bij elke training ging het dan ook een stukje sneller.<br /> <br /> 1e kwalificatie IRRC 01:51.811 P3<br /> 1e kwalificatie OBK 01:51.583 P7<br /> 1e Kwalificatie IRRC 01:50.671 P6<br /> 2e kwalificatie OBK 01:50.638 P7<br /> <br /> Met deze tijden was Vick bijna een volle seconde sneller dan vorig jaar in Hengelo. Er kon dus zondag op de zesde plaats gestart worden in het IRRC. Na een laatste kleine aanpassing aan de set-up stond de motor tip-top in orde voor de eerste manche van het IRRC.<br /> <br /> Op zondagochtend zagen we een supergemotiveerde Vick verschijnen aan de start van de 1e wedstrijd en dankzij zijn goede start wist hij de zesde stek te behouden. Beetje bij beetje werd het veld uit elkaar getrokken en terwijl vooraan Arie Vos en Nigel Walraven een titanenstrijd uitvochten voor de overwinning, kwam de zesde plek van Vick tijdens de race nooit echt in gevaar.<br /> <br /> Met een snelste tijd van 1:50.359 kon hij zijn persoonlijk ronderecord nog een beetje scherper stellen. Mede dankzij die scherpe tijden kwam hij ook als zesde over de finish. Doordat naast Didier Grams (winnaar van het kampioenschap in 2013), al de andere deelnemers die voor Vick eindigden als gastrijders aan de start kwamen, kon Vick als tweede vaste rijder toch de 20 punten, die hieraan verbonden zijn, op zak steken.
Om nog wat extra rondjes af te malen en een laatste afstelling uit te testen voor de tweede race van het IRRC, nam Vick ook de start van de wedstrijd voor het ONK/OBK Superbike. Tijdens deze wedstrijd knalde hij zo hard dat hij zelf een 1:49.760 als zijn beste chrono van het weekend liet optekenen. Om geen verdere risico’s te nemen, brak hij zijn wedstrijd af na zeven ronden omdat hij te veel grip verloor door een totaal opgereden achterband. Gezien Vick niet deelneemt aan dit kampioenschap was dit een verstandige beslissing.<br /> <br /> De 2e manche van het IRRC kon bijgevolg goed voorbereid aangevat worden. Deze keer verliep de start niet helemaal zoals gewenst en op de uiterst smalle omloop werd Vick wat weggedrukt. Bij de eerste doorkomst kwam hij pas als negende over de start/finish lijn. Het was dus aanvallen geblazen. Ronde na ronde werden plaatsen goedgemaakt. Dit gebeurde meestal in de Molenbocht met spectaculaire uitremmanoeuvres.<br /> <br /> Gestaag kon Vick zich naar voor werken en kwam hij uiteindelijk als vierde over de finish. Eén plaatsje achter Didier Grams en opnieuw 20 punten rijker voor het kampioenschap als tweede reguliere rijder.<br /> <br /> Deze uitstekende resultaten zorgden voor een meer dan geslaagd weekend voor het Okidokiracing Team.<br /> <br /> – Duidelijk de snelste Belgische piloot overall in Hengelo;<br /> – Rondetijd met bijna 2 seconden verbeterd t.o.v. vorig jaar;<br /> – 40 punten verzameld voor het IRRC kampioenschap. Hierdoor staat Vick in de voorlopige tussenstand op een mooie tweede plaats.<br /> <br /> Alvorens naar het eiland Man te vertrekken voor de TT, zal Vick op donderdag 8 mei deelnemen aan de eerste manche van het Club MET kampioenschap op het circuit van Zolder met de bedoeling de motor verder op punt te stellen en zoveel mogelijk extra wedstrijdritme op te doen.<br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>