Categories: Teams

Teams: Weer punten Kevin van Leuven G&S Racing British Superstock 600

De afgelopen 2 weekenden stond ronde 7 en 8 voor het BSB stock 600 op het programma. Ronde 7 vond plaats op het supersnelle circuit van Thruxton, weer een baan waar Kevin nog niet eerder had gereden in tegenstelling tot Oulton Park, waar de 8e ronde werd verreden.

<strong>Ronde 7 Thruxton</strong><br /> De vrije training werd gebruikt om de baan te leren kennen, en om een goede afstelling te vinden. Kevin na de vrije training: &ldquo;Dit is echt een snelle baan, en het is ontzettend hobbelig, verder is het zo breed dat je er bijna verdwaald. De afstelling kan nog beter, werk aan de winkel dus.&rdquo;<br /> <strong><br /> 1e kwalificatie</strong><br /> Afgesproken was dat Kevin zou aanpikken bij snellere jongens die deze baan goed kennen zodat hij de juiste lijnen kon zien. In de Australier Levy Day had hij de juiste persoon gevonden. De tijden gingen dan ook gestaag naar beneden. Kevin eindigde op de 10e plek.<br /> <br /> <strong>2e kwalificatie.</strong><br /> Kevin had nog wat aan de vering laten veranderen omdat de voorkant nog steeds niet goed aanvoelde. Gedurende de sessie weet Kevin nog 0,7 sec van zijn tijd af te rijden. De concurrentie gaat ook sneller rond waardoor Kevin terug zakt naar de 14e plek. Ze stonden met 14 man binnen 1 sec !<br /> <br /> <strong>Race.</strong><br /> Kevin had een matige start en kwam weer volop in het gedrang te zitten. De 1e doorkomst komt hij als 20e door. Hij heeft moeite om de mannen voor hem te passeren. Met name Irwin is een taaie rakker. Als hij die eenmaal voorbij is gaat het wat makkelijker, en komt hij in een goed ritme te rijden. Hij ligt nu 17e met een gat van 2,5 op een groep van 8 man. In 3 ronden weet hij dit gat dicht te rijden en gaat hij de strijd aan voor de punten. Na een spannende strijd komt hij als 14e over de streep. Kevin na de race: &ldquo;Thruxton is toch een moeilijker circuit dan ik verwachtte, de afstelling was nog niet goed. Ik kon de motor niet insturen zoals ik wilde waardoor ik te weinig vertrouwen in de voorkant had. Verder moet ik aan mijn start werken.&rdquo;

<strong>Ronde 8 Oulton park.</strong><br /> Op dit circuit had Kevin al eerder gereden, zodat hij hier de weg wel al redelijk kende.Kevin noteert de 13e tijd in de vrije training en is niet tevreden over de afstelling.<br /> <br /> <strong>1e Kwalificatie.</strong><br /> Aan de tijden te zien hebben de veranderingen goed uitgepakt. Hij rijdt ruim 1,5 sec van zijn p.r. af en staat op een prima 7e plaats, well done ! Kevin na de sessie: &ldquo; Morgen moet het nog sneller, want de andere jongens zitten ook niet stil.&rdquo;<br /> <br /> <strong>2e kwalificatie.</strong> <br /> Tijdens de 2e kwalificatie is het bewolkt, en het waait het erg hard. In deze kwalificatie wilde het&nbsp; maar niet lukken. Druk verkeer , en net de verkeerde rijders waar je bij uitkomt. Kevin zakte helaas terug naar de 15e plek op de grid.<br /> <br /> <strong>De race.</strong><br /> Voor de verandering had Kevin nu een goede start en kwam hij als 11e door. Kevin reed vooraan in een groep van 5 coureurs en stond flink onder druk. Tot drie kwart van de wedstrijd wist hij alle aanvallen te pareren. Totdat Lodge hem eruit remde . Kevin beet zich in hem vast en liepen beide in&nbsp; op de groep die streed voor de 6e plek. In een paar ronden reden ze een gat van 6 sec dicht en kwamen 0,5 sec te kort om aansluiting te vinden. Kevin&nbsp; kwam als 10 over de streep. Weer 6 punten in de pocket.<br /> <br /> Door deze 2 wedstrijden weer goed gescoord te hebben is Kevin weer een plaats gestegen&nbsp; in het kampioenschap waar hij nu 11e staat. Kevin na de wedstrijd: &ldquo; Eindelijk had ik eens een goede start. Het blijkt nu dat je met de Kawasaki anders moet starten dan wat ik gewend was, mede op advies van teamgenoot Tom heb ik zoveel mogelijk proefstarts gemaakt, en weet nu hoe het moet. Verder was het een flinke knokpartij. Ik kijk nu uit naar de volgende wedstrijd op Cadwell Park 25 augustus.&nbsp; Ik heb me laten vertellen dat dit de beste race van het jaar moet zijn. Ik ben erg benieuwd hoe de mountain zal zijn , hier kom je met beide wielen los van de grond !&rdquo;<br />

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago