Tijdens het weekend van 10 en 11 augustus werd op het circuit van Spa Francorchamps het ONK wegrace verreden. Op zaterdag verliepen de kwalificaties voorspoedig en liet Rob Hartog uit het NIWA Racing Team zien dat hij zijn draai goed had gevonden op het voor hem nog onbekende circuit. Voor de coureurs stonden er dit keer dubbele races op het programma. Zondag werden dus twee wedstrijden verreden.
<blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Rob:</strong> "We hebben donderdag en vrijdag goed kunnen testen op dit circuit, wat voor mij nog onbekend was. Het is een onwijs mooie baan en erg leuk om te rijden! Tijdens de eerste kwalificatie was de baan nog niet optimaal vanwege de dauw die 's nachts op het circuit lag. Ik heb, met in mijn achterhoofd wetende dat de tweede kwalificatie later op de dag volgde, niet teveel risico genomen. Dit resulteerde in een 16e positie. De tweede kwalificatie werd er een nieuwe Dunlop achterband gemonteerd en was de baantemperatuur inmiddels flink opgelopen. Ik kwam in een lekker ritme en wist mijn tot dan toe snelste rondetijd flink te verbeteren! Lang stond ik op een 6e plaats, maar uiteindelijk mochten we vanaf de 8e plaats starten aan de races waar het team dan ook erg tevreden mee was."</blockquote> <br /> <strong>Race 1 zondag, 11e plaats:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">"Tijdens de eerste race kwam ik super weg op mijn snelle NIWA Suzuki en dook als derde door 'La Source', de eerste bocht. Vervolgens wist ik op het snelle stuk naar achter zelfs even de tweede plaats in te nemen! Hierna ging het echter mis. Ik wou te graag de aansluiting houden bij de jongens vooraan en maakte meteen in de eerste ronde een remfout waardoor ik buiten de baan terecht kwam. Hierna kwam ik niet meer in mijn ritme en maakte ik nog een aantal fouten. Dit kostte veel plaatsen en uiteindelijk werd ik op een 11e plaats afgevlagd. Ik heb zelden zo'n slechte race gereden!"</blockquote>
<strong>Race 2 zondag, 10e plaats:</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">"Na de eerste race had ik zin om in de tweede race in de herkansing te gaan. Wederom had ik een goeie start en begon als vierde aan de eerste ronde. Het lukte me om mijzelf te herpakken en wist constant rond te rijden. Helaas was dit niet genoeg om bij de kopgroep te blijven, waardoor ik langzaam terugzakte naar plaats 9. Na vijf ronden gereden te hebben volgde er code rood door een valpartij, dit betekende een herstart met een nieuwe startopstelling. Deze startopstelling was gebaseerd op de positie van de laatste doorkomst, plaats 9 dus. Dit was echter ten opzichte van mijn 8e kwalificatieplaats helemaal aan de andere kant van de startgrid. Ik werd tijdens de herstart ingesloten door de twee coureurs voor mij en moest van mijn gas af. Dit weerhield mij ervan een goeie start te maken en begon als 10e aan de sprintrace, welke werd verreden over drie ronden. Een ronde later kreeg ik een tik van degene die achter mij reed, waardoor ik buiten de baan terecht kwam. Uiteindelijk finishte ik na drie ronden op plaats 12. Het eerste deel van de race werd hierbij samengevoegd en in de uiteindelijke klassering werd ik 10e."<br /> <br /> "Ik had me de races anders voorgesteld, mede door de goede kwalificatie. Helaas liet ik het de eerste race zelf afweten en had ik de tweede race wat minder geluk. Wel was het een leerzaam weekend en heb ik weer de nodige ervaring opgedaan. Nu hebben we drie weken pauze tot de eerstvolgende race op 7 en 8 september in Assen waar wederom 2 races en een warming up op zondag zal plaats vinden. Voor de liefhebbers een ideale gelegenheid om het NIWA Racing Team meerdere keren in actie te zien. In de tussentijd zitten we niet stil en gaan we ervoor zorgen dat we de laatste races tip top aan de start verschijnen!"</blockquote>