De laatste van de twee stratencircuits die op de kalender stond was Oss. Ondanks dat het een stratencircuit is en Leon er nog nooit in actie was gekomen waren de verwachtingen hoog gespannen na de overwinning in Hengelo.
Tijdens de eerste kwalificatie was Leon nog druk bezig om zijn lijnen en rempunten te zoeken. Desondanks kwam Leon naar een 7de tijd. Voor de tweede kwalificatie werd er aan de set-up van de Yamaha R6 nog wat veranderd. De gang zat er al meteen goed in en Leon kwam naar de snelste tijd. In de slotfase wisten er nog twee rijders met minimale marges onder de tijd van Leon door te komen. Dit betekende wederom een plek op de eerste startrij! Leon heeft zich tot nu toe nog voor elke race op de eerste startrij weten te trainen.<br /> <blockquote>Leon: ÒMijn doel voor de kwalificaties is gehaald: eerste startrij! We worden steeds sneller ik heb hier nog nooit gereden dus elke keer dat ik de baan weer op ga gaat het weer sneller dit geeft vertrouwen voor de race!Ó</blockquote>
<strong>Raceday</strong><br /> Het werd al snel gezellig druk bij de hospitality tent van het DTC Pirelli racing team. In de warming up liet Leon zijn vorm zien en reed naar de snelste tijd. <br /> <br /> De start; Leon was redelijk weg en dook als 4de de eerste bocht in maar al snel werd er met de rode vlag gezwaaid in het middenveld gingen 6 rijders onderuit in de eerste bocht. De race werd herstart tot de verbazing van vele werd de wedstrijd ingekort van 16 naar 10 rondes zonder dat er maar 1 race ronde was verreden. Een sprintrace werd het dus. Leon vetrok goed en dook als tweede de eerste bocht in. Achter op het circuit ging het fout, Leon probeerde een afstelling te veranderen maar raakte daarbij de uitknop van de motor. Het duurde even voor dat Leon de motor weer aan de praat had en dit koste Leon zoÕn 10 plekken. Doordat de race maar 10 rondes was werd het een zware opgave om nog naar voren te komen zeker omdat inhalen hier niet gemakkelijk is. Met nog 4 rondes te gaan kwam Leon op de 6de plek, met een gat van 4 seconde naar de nummer 4. Met nog 1 ronde te gaan zat Leon al aan het wiel van de nummer 4 en 5. Leon probeerde er nog langs te komen maar verremde zich daarbij. De voorsprong die hij op de achtervolgers had opgebouwd was groot genoeg om de motor te keren en als 6de over de finish te komen.<br /> <blockquote>Leon: ÒIk baalde er flink van om het maar even zacht uit te drukken! Ook voor het team dat alles weer tot in de puntjes voor elkaar had. Ik drukte gewoon de motor uit! Dit is me nog nooit overkomen! Iets later viel hij weer even stil en sloeg weer aan, waarschijnlijk het knopje nog niet helemaal goed terug gezet. Dit overkomt ons eens en nooit meer! Als ze van te voren hadden gezegd je neemt 35 punten mee op de stratenbanen had ik er meteen voor getekend. Maar er zat meer in en dan is het even zuur. De stratencircuits zitten er gelukkig weer op en we gaan weer volgas door! Ik wil iedereen bedanken die zich wederom hard heeft ingezet voor het team!Ó<br /> </blockquote>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…