Zondagochtend 10 Maart vertrok een deel van het team richting Brussel om daar het vliegtuig te pakken naar Barcelona. Vanuit Barcelona zijn we naar Aragon en Valencia gereden. Het team bestond uit Bart, Rens en Lars. Later op Valencia zou ook Dennis ons komen versterken. De motorfiets ging een aantal dagen eerder op transport met de trailer van Peter Schalken van Amici-racing.
De Yamaha R6 is voor het seizoen 2013 opgefrist en voorzien van K-Tech vering en 2D data. Met name de data was voor ons redelijk onbekend, maar zal ons het komende seizoen veel ondersteuning geven. Robin Duyzers van K-Tech was er in Spanje ook bij om het team te ondersteunen met de nieuwe vering. Net als vorig jaar heeft het team besloten om dit seizoen te starten met Pirelli banden. In Spanje hebben we de 2013 banden voor het eerst mogen testen. <p > </p> <p>De voorjaarstraining was verdeeld in een 4-tal testdagen, 2 dagen Aragon en 2 dagen Valencia. De test week wordt georganiseerd door Bikerdays, een Belgische organisatie die diverse circuitdagen organiseert. De gehele week hebben wij gebruik mogen maken van de pitbox en tent van Amici-racing. Met diverse coureurs, teamleden en fans hebben we er een fantastische week van gemaakt en hebben Lars en de motor goed aan elkaar kunnen wennen. Tijdens de voorjaarstraining is er nog gereden met blauwe en niet bestickert kuipwerk. Voor race 1 zal Kooijman Racing verschijnen in nieuwe teamkleuren en haar partners voor 2013 bekend maken. </p>
<div><strong>Aragon</strong><br /> Dag 1 op Aragon was niet al te warm (14 graden), maar gelukkig droog op een klein buitje aan het einde van de dag. De eerste sessie is het team gestart met een basis setting en gedurende dag steeds wat veranderd, wat positief uitpakte. Iedere sessie werd er sneller gereden en daarnaast waren de tijden constant. <br /> <br /> Dag 2 is er op dezelfde manier gestart en ondanks de niet ideale omstandigheden iedere sessie kunnen verbeteren en uiteindelijk zeer constant, snel en eenvoudig kunnen rijden. Al met al een positieve test op Aragon. Voorjaarstraining 2012 was het eerste jaar dat we op dit circuit hebben mogen testen, het voelde dan snel vertrouwd om hier weer te mogen rijden en ronden tijden werden dan ook snel verbeterd. Met maar liefst 4 seconden wist Lars uiteindelijk zijn tijd van het jaar daarvoor te verbeteren. <br /> <br /> <strong>Valencia</strong><br /> Dag 1 was gelukkig iets warmer als de rustdag, maar erg veel wind. Ook hier hebben we alles rustig opgebouwd en konden de tijden iedere sessie worden aangescherpt en werd er net als Aragon constant gereden en veel meters gemaakt. Iedere sessie werd volledig benut om zoveel mogelijk te rijden en pas na iedere sessie te bespreken hoe het ging en eventuele aanpassingen door te voeren. Dit beviel prima. Helaas was er halverwege de dag olielekkage waardoor bocht twee er slecht bij lag en rustig genomen moest worden.<br /> <br /> Dag 2 was er iets minder wind en de temperaturen waren net iets hoger dan de dag ervoor (19 graden). In Valencia was het niet mogelijk om de data uit te lezen, helaas waren de onderdelen in Valencia niet aanwezig om dit werkend te krijgen. Erg jammer, maar ook daar zijn voorjaarstrainingen voor en is het testen belangrijk. Net als dag 1, werd er iedere sessie sneller gereden. Dit circuit is totaal anders dan Aragon, ligt Lars iets minder, waardoor hij extra veel geleerd heeft op dit bochtige circuit. In de laatste sessie heeft hij nog een klein schuivertje gemaakt. Jammer, maar de schade viel mee. Al met al een zeer positieve test gehad. Lars heeft in Spanje ruim 220 ronden kunnen rijden, we hebben veel kunnen testen en kijken uit naar race 1 tijdens de Paas!<br /> <br /> </div>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…