De zomer laat nog steeds op zich wachten! Althans, tot afgelopen zaterdag toen de 3e OW Supercup wedstrijd van het jaar werd verreden. Na een enerverende race werd ik als 4e afgevlagd waarmee ik mijn positie in de top-5 van het kampioenschap weer terug heb gepakt.
Na de vorige race die ik met een crash moest beëindigen had ik mijn motor met hulp van Haico en JVP motorproducts weer snel in elkaar. De crash was een domme fout en niets weerhield me er van om deze dag verder te gaan waar we vorige keer geëindigd waren: knallen! <p> </p> <p>’s Morgens was het erg fris en met enkele druppels zichtbaar op het vizier was voorzichtigheid geboden. Hoewel de omstandigheden verre van zomers waren, kon er in de 2e kwalificatie wel geknald worden. Het rijden ging vanaf het eerste moment super. Reeds in de 4e ronde wist ik een strakke tijd in de 1.45 te zetten, helaas bleek het beste van mijn achterband af en moest ik halverwege de sessie naar binnen komen. De achterband was dusdanig versleten dat er geen tijdsverbetering meer in zat.<br /> <br /> Met de tijd van 1.45.8 en een 10e kwalificatietijd was ik niet ontevreden gezien het beperkt aantal rondjes dat ik had gereden. Meer zorgen maakte ik me om mijn banden. De achterband had het slechts 10 rondjes goed uitgehouden en een wedstrijd gaat over 12 ronden. Na wat advies van Robin Duijzers besloten we de setting van de motor te veranderen. Dit was behoorlijk ingrijpend maar met de hulp van Iwan Schuurman en Bert kregen we de motor op tijd gereed voor de start.</p> <p> </p> <div><br /> </div>
De race werd onder droge omstandigheden verreden en mijn start was weer super. Als 5e kwam ik de eerste haarbocht uit en sloot aan achter William Tolhoek. Helaas maakte ik in de snelle ruskenhoek een schakelfout waarna ik 3 plekken verloor en aan moest sluiten achter Erwin Druijff. Hier werd ik wat opgehouden waardoor we de aansluiting met de mannen ervoor verloren. Ik lag nu op een 8e plaats, echter met 5 ONK mannen voor me reed ik op een 3e plaats in de Supercup klasse! Een podiumplaats lag dus weer binnen de moglijkheden. Achter me had Jerrey Duits de aansluiting en we maakten er een mooie wedstrijd van. Halverwege de race kwam stoomtrein Eric Ott na een slechte start voorbij zetten. Met hem wist ik Erwin Druijff te passeren maar ik kon Eric niet bijhouden. <p><br /> </p> <p>Hierdoor lag ik op een 4e plek en was het podium in principe buiten bereik, totdat ik opeens een oranje Yamaha langs de kant zag staan. “Als dit de motor van koploper Joey den Besten is lig ik nu weer op een 3e plek!” ging er door me heen. Met nog 3 rondes te gaan gaf ik alles op alles, echter helaas bleken de aanpassingen aan de vering niet de te hopen verbeteringen te geven. Mijn achterband was helemaal op, dus toen Jerrey Duits me middels een strakke actie voorbij kwam zetten kon ik niet meer volgen. In de laatste ronde kwam Erwin Druijff me ook nog voorbij, maar aangezien hij als ONK’er niet meetelt voor het kampioenschap besloot ik geen gekke dingen meer te doen. Hierdoor wist ik de race, enigszins teleurgesteld, te beëindigen op een toch erg nette 4e plaats. <br /> <br /> De volgende OW cup race is pas op 20 juli. Er is echter heugelijk nieuws te melden doordat ik van de KNMV toestemming heb ontvangen om tijdens de Dutch TT mee te doen aan de ONK Supersport 600 wedstrijd! Hoewel dit niet in de ooit gedroomde GP’s zal zijn, gaat hiermee toch een jongensdroom in vervulling. Het wordt erg bijzonder om na jaren op de tribune zitten de TT nu eens vanaf de andere kant te bekijken.</p>