Na een pauze van enkele weken hebben we afgelopen weekend deelgenomen aan de Dutch Ducati Dealer Cup – races tijdens het Festival Italia – event op het circuit van Oschersleben.
Na een lange rit woensdagnacht kwamen we donderdagochtend omstreeks 07.30 aan bij het MotorPark Oschersleben, omdat het weer tijdens het weekend wisselvallig zou worden heb ik donderdagmiddag al 3 sessies gereden via Art-Motor. Het circuit van Oschersleben is kort maar zeer uitdagend en technisch, de 3 trainingssessies verliepen zonder problemen en de snelheid werd per sessie opgevoerd.<br /> <br /> ’s Avonds konden we onze intrek nemen in pitbox 28 die dit weekend voorzien werd van 4 belgische en 1 nederlandse rijder. Vrijdag was het zeer vroeg opstaan want de 1e trainingssessie was reeds om 08.18u, gedurende de rest van de dag volgde nog 5 sessies waarvan ik er nog 4 heb gereden en eentje heb laten schieten daar het net begon te regenen. ’s Avonds de motor klaar gemaakt voor de volgende dag, technische keuring laten uitvoeren, briefing van de 3D-Cup, en niemand minder dan Pierfrancesco Chilli ontmoet die dit weekend ook zou deelnemen aan de BEARS-races, en nadien de avond afgesloten met een heerlijke bbq. <br /> <br /> Zaterdag waren er 3 qualificaties voorzien, dus wederom vroeg uit de veren ! De 1e sessie verliep ondanks een 2e tijd dramatisch daar ik in het begin van de sessie contact heb gehad met Harold Kock en hierop volgend was hij helaas gevallen…beterschap gewenst Harold ! Ook de 2e qualificatie verloopt niet zoals gepland want na enkele ronden wordt deze al afgevlagd door een zware crash van Hein Konings. De 3e sessie verloopt veel beter en uiteindelijk met een 1.36.8 een mooie P4 gereden…dus we kunnen de races starten van de 1e rij ! <br /> <br /> Op zondagmorgen omstreek 09.24u is reeds de 1e race over 15min+1ronde gepland. De proefstart en opwarmronde verlopen goed maar bij de echte start kom ik moeilijk van mn plek weg en als 7e kan ik pas de Hotel-Curve insturen. Na enkele rondes en inhaalbewegingen kom ik achter Hans met zn ncr te zitten op P4, zijn topsnelheid is lager maar in de bochten loopt hij telkens weer iets uit op me…maar stillaan kom ik in zijn wiel te zitten. Helaas wordt na een 10-tal minuten de race afgevlagd door een crash van Marcel en jammer maar helaas beslist men om de wedstrijd niet meer te vervolgen en zodoende finish ik op P4 met een snelste ronde van 1.36.1. <br />
Kort na de middag is race 2 gepland…dit maal over 20min+1ronde en met een nieuwe achterband en kleine wijziging aan de vering zijn we van plan om beter te doen als tijdens race 1. De start is veel beter en net achter Marijn kan ik op P3 de 1e bocht insturen…gedurende enkele rondes kom ik steeds dichter bij het wiel van Marijn en de ronden daarop volgende zijn een schouwspel voor de toeschouwers…op het rechte stuk ga ik hem telkens voorbij maar zijn bochtensnelheid bij bocht 1 is zo hoog dat hij me daar telkens terug passeert en ik opnieuw een ronde tijd heb om een nieuwe poging te wagen…na enkele bloedstollende rondes lukt het me eindelijk. <br /> <br /> Tegelijkertijd zie ook dat John een beetje terugvalt en kan ik naar hem rijden…helaas heeft mn SC1 achterband veel geleden van het gevecht met Marijn en is het beste er af…zodoende kan Johnny me enkele rondes voor het einde passeren en lig ik terug op P3. Maar doordat John snel terug valt haal ik alles uit mn motor en kan ik hem in de voorlaatste ronde inhalen en wordt ik op P2 afgevlagd met een snelste ronde van 1.34.8. Na de valpartij in Assen en de tegenslag in Brno deed dit resultaat super goed….en zijn we klaar voor de volgende races in Spa-Francorchamps op 13/08 en 14/08<br /> <br /> Graag wil ik iedereen bedanken voor de steun na de crash in Assen en speciaal de mensen die me geholpen hebben om de motor snel terug competitief te maken: Racemotoronderdelen / Racing Batteries / Biggelaar Special Performance / United Moto Parts / Carbonworld / SpeedyMoto / BO Motor Oil <br />
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…