Na 2 dagen school en even thuis te zijn geweest was het voor Collin Veijer weer tijd om op woensdagavond te vertrekken richting Goes waar op donderdag (Hemelvaartsdag) de derde race om het Nederlands-kampioenschap gepland stond.
Na een nachtje de VRN Racing Camper te hebben geparkeerd op een camping vlakbij het circuit, na de inschrijvingen en technische keuring was de tijd aangebroken om te starten met de trainingen op de voor iedereen nog onbekende baan aangezien deze nog niet eerder op de kalender stond en geen permanent circuit is.<br /> <br /> <strong>Vrije training:</strong><br /> In de vrije training werd besloten de Vrn-rijder met oude regenbanden van start te laten gaan vanwege de nog vochtige plekken welke hier en daar op het circuit nog te aanwezig waren, de jonge Staphorster wist snel zijn draai te vinden op het ook voor hem nieuwe circuit en sloot de vrije traning dan ook tevreden af aangezien de rest van het veld op droogweer banden stond met een 2e plaats op 0,3 sec achter de snelste man.<br /> <br /> <strong>1e kwalificatie:</strong><br /> De 1e kwalificatie was het doel van Collin duidelijk door constant de tijdlijst aan te voeren en na het vallen van de finishvlag was het dan ook de VRN-coureur die met zijn GRC-machine de voorlopige pole-position in handen had waarmee de Cns-scholier dan ook uiterst content mee was.<br /> <br /> <strong>2e kwalificatie:</strong><br /> Voor de 2e kwalificatie gaf Collin aan dat er nog wel meer in zat maar gaf ons ook het gevoel gaf er iets te gemakkelijk er over te denken wat later ook zou blijken, gedurende de hele kwalificatie kwam hij niet aan de tijden uit de eerste sessie een vanaf de zijkant was duidelijk te zien dat de stijl en inzet van de rijder aan boord van de GRC er op dat moment veel te nonchalant uitzag waardoor hij in de laatse 3 minuten van deze training terug zakte van plaats 1 naar 3 en hiermee ook zijn starplaats was bepaalt voor race 1 later op de dag op een circuit waar inhalen erg moeilijk is. <p> </p> <p>Bij terugkomst in het paddock was onze rijder dan ook erg teleurgesteld, na een poosje zich terug te hebben getrokken en zichzelf even in de spiegel te hebben kunnen bekijken dan ook met een eigen conclusie kwam en eerlijk zij er te makkelijk over gedacht te hebben en hiervoor verontschuldigde, goed begrijpend dat hij het er voor de race zichzelf er niet al te makkelijk had gemaakt en doormiddel van een goede start moest proberen direct door te stoten naar de kop-postitie. Na een plan te hebben getrokken was het team dan ook vol goede moed voor de race.</p>
<p><strong>Race 1:</strong><br /> Bij de start was Collin uiterst gebrand om als eerste bocht 1 in te kunnen duiken en bij het uitgaan van de startlichten was de reactie van de VRN-rijder dan ook als vanouds echter haperde de machine en kwam daardoor erg langzaam van zijn plek waardoor hij terug viel tot om en nabij de 10e plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Het duurde dan ook 4 ronden voordat hij na veel risicovolle inhaalacties aangekomen was op de 3e plaats maar de eerste 2 man hadden al een gat kunnen slaan van 6 seconden waardoor er nog veel werk aan de winkel was voor onze coureur, in de navolgende ronden wist de kleine vechtjas dit tijdverschil dicht te rijden tot op 1 sec op positie 2 waarbij de Staphorster wel de goede rondetijden liet noteren welke in de trainingen er niet uitkwamen.</p> <p><br /> </p> <p>Met nog 2 ronden te gaan rook Collin nog kansen op een betere eindklassering en verhoogde zijn tempo nogmaals, echter bij aanremmen van een bocht was dit iets te veel van het goede schoof het voorwiel weg en lag hij ernaast waarbij zijn voet een tik van de machine had gekregen en de linker-voetstep was afgebroken, hierbij liet Collin het echter niet zitten raapte zijn machine op en vervolgde zijn race om vanaf de 10e plaats weer naar voren te rijden tot de 5e plaats waarop hij werd afgevlagd.</p> <p><br /> </p> <p>Bij binnenkomst wist de jeugdige Staphorster dan ook de pijn en teleurstelling niet meer te verbijten en zijn tranen de vrije loop liet gaan.<br /> Na even een half uur het bed te hebben opgezocht en het pijnlijke enkel te hebben kunnen koelen toonde onze rijder zich weer strijdbaar en was dan ook vastbesloten om er in race 2 meer uit te halen en proberen toch nog het podium te bereiken.</p> <p><br /> </p> <p>Voor het team lag er de taak om het probleem met de start op te lossen zodat hij voor race 2 meteen aansluiting zou kunnen vinden zeker omdat hij in race 2 vanaf de 5e plaats zou gaan starten.<br /> <br /> <br /> <strong>Race 2:</strong><br /> Bij het uitgaan van de lichten was Collin goed vertrokken en draaide op de 4e plaats liggend het rechte stuk op om in de 2e bocht de 3e plaats in handen te nemen om zo de jacht op de 2e plaats liggende Duitser Till Belczykowski te kunnen openen het duurde dan ook twee ronden om de voledige aansluiting te kunnen krijgen en na een paar prikacties zette de VNR Coureur zijn machine langs de Duitser om daarna te proberen op jacht te gaan naar zijn dorpsgenoot Pascal Mussche welke op een 5 seconden voor hem lag maar deze klus was niet te klaren omdat deze dezelfde tijden reed als Collin en hiermee finishte de VRN-rijder in de 2e race op de 2e plaats en daarmee een 3e plaats op het podium mocht beklimmen.<br /> <br /> Al met al was het voor Collin niet een uitslag waar hij vooraf op had gehoopt, maar wel een leerzame dag waarin de rijder zelf ook toegaf in de belangrijkste training en moment van de dag zelf een probleem te hebben laten ontstaan.<br /> <br /> Voor zaterdag 6 Juni staat er voor Collin en VRN Racing een thuisrace op de kalender waar hij graag een goed resultaat wil gaan boeken, echter wetend dat hij niet de enige zal zijn die deze gedachte heeft.<br /> <br /> </p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…