Na een vliegreis van Amsterdam – Manchester – Isle of Man stond Colin Moore Michael, Boris en Paul van Hyperpro op te wachten. Het eerste deel van het avontuur kon beginnen op Isle of Man met de Southern 100 road races waar alle grote namen van de road race wereld aan de start staan. De trailer stond al klaar, dus konden we gelijk beginnen met nog de nodige aanpassingen te doen aan de Kawasaki.
<strong>Maandag 9 juli 2012, trainingen</strong><br /> De wegen werden rond 16.00 uur afgesloten, zodat de trainingen in de namiddag rond de klok van 17.00 uur konden starten. Na de zeer uitgebreide technische keuring kon Michael als newcomer met een oranje hesje de baan op achter de marshall aan om 2 verkenningsrondes te maken waarnaar de training begon. Michael was onder de indruk van de baan. Het was eigenlijk crossen op een race motor! Langs muren, heggen en niet de jumps en 200 plus power wheelies te vergeten. <br /> De motor stond bij lange na niet naar wens qua vering, dus daar werd hard aan gewerkt door Paul Klop van Hyperpro. Er stond die avond nog een training op het programma en die werd gretig gebruikt om de baan beter te leren kennen en alles op de rit te krijgen.<br /> Na deze training was Michael niet tevreden door de onrust in de motor op road rippels zoals ze dat noemen, zeg maar knippen in het wegdek ala motor cross. Dus er moest nog het een en ander gebeuren aan de Kawa.<br /> <br /> <br /> <strong>Dinsdag 10 juli 2012, kwalificatie </strong><br /> Na veel veren steken hadden we een aardige set-up en de eerste kwalificatie kon van start gaan. Michael had al gauw goed de vaart er in en de motor voelde al beter aan. Nu kon hij echt gaan knallen. Colin had mooi nog kunnen regelen dat Michael met de 1000cc mee kon trainen om de vering nog beter te krijgen. We gingen de goede kant op qua set-up. <br /> In de tweede kwalificatie had Michael zich weten te plaatsen voor de hoofdrace (A) tussen de grote jongens (Michael Dunlop, Guy Martin, Ian Lougher etc.). Zeer tevreden met plek 25 van de 28 starters. <br /> <br /> <br /> <strong>Woensdag 11 juli 2012, één race</strong><br /> De eerste race ging beginnen. Boris had samen met Paul de motor top in orde gemaakt. Het was wachten op het signaal dat het opstellen kon gebeuren. Op naar het dummy grid en van daaruit begon de warm-up lap. Op het grid aangekomen gingen de lampen uit en de race was begonnen. Het ging er erg ruig aan toe met de start, maar Michael liet de kaas niet van zijn brood eten. Hij had een aardige start, maar liet na een paar ronden een paar plekken schieten. Samen met een clubje van drie man had hij een mooie strijd met veel stuivertje wisselen op hoge snelheid. Dat resulteerde in een 26ste plek. Met het resultaat was Michael niet tevreden, maar de strijd was super!
<p><strong>Donderdag 12 juli 2012, twee races </strong><br /> Er stonden voor deze dag twee races op het programma die met uitzondering van de rest van de week overdag werden gereden. Een finale race en de support race. De finale was als eerste. Deze race startte Michael ook vanaf plek 25. <br /> Na de warm-up lap was het opstellen, lampen kijken en weg was het veld. Michael had een goede start. Het ging er hard aan toe en Michael kon goed meekomen, maar na een paar ronden kreeg hij veel last van arm pomp en moest hij helaas wat plekken cadeau weggeven. Michael wist de race toch op een 22ste plek uit te rijden en keek met een zeer tevreden gevoel terug op de race. De motor voelde top aan. <br /> <br /> </p> <p>De derde race, de support race, was voor alle newcomers en non qualifiers van de 600cc en 1000cc. Er was helaas een fout in de grid opstelling, waardoor Michael naar de 20ste plek werd geplaatst, terwijl hij op de eerste startrij had moeten staan. Wel geklaagd, maar er was geen tijd meer om het te veranderen. Met een goede start moest het dus wel goedkomen. <br /> Zo gezegd zo gedaan, de start begon en Michael kwam als 14de door eerste bocht. Hij moest zo snel mogelijk naar voren knokken om de kopgroep niet uit het oog te verliezen. Na een paar rondes lag Michael op de 8ste plek en liep op snel tempo in naar nummer 2, 3, 4 en 5. Hij wist uiteindelijk naar de 6de plek te rijden, maar kwam een paar ronden te kort, want hierna viel de zwart wit geblokte vlag. Jammer want er had veel meer ingezeten. Het was een mooie race om te rijden. <br /> <br /> <br /> De motor staat goed voor de Manx Grand Prix in augustus op Isle of Man. En het was een zeer mooie race week met goede resultaten!<br /> <br /> </p>