Categories: Teams

Teams: Verslag Van Leuven British Superstock 600 Cadwell Park

Op zaterdag ochtend 23 augustus was het tijd voor Kevin om kennis te maken met een van de moeilijkste circuits ter wereld. Het smalle bochtige en technische circuit was helemaal nieuw voor Kevin.

Al snel kwam het tempo er in maar het was toch wel erg moeilijk om elke centimeter asfalt te benutten omdat de meeste bochten blind zijn. &nbsp;Ook de mountain section was erg uitdagend, na een chicane gaat de baan zo steil omhoog dat de motor compleet los komt van de grond, daarna volgt &lsquo;Hall bends&rsquo;een smalle sectie door het bos waar je de motor constant van het ene oor op het andere gooit. De training werd afgesloten met een 32e plaats, het team was toch onder de indruk aangezien de rondetijd zeer behoorlijk was voor de eerste kennismaking met de baan. <p>&nbsp; </p> <p><strong>Eerste kwalificatie</strong><br /> Na de eerste vrije training werd de gearing van de motor veranderd zodat Kevin makkelijker op snelheid kon komen. Hij verbeterde zijn tijd met maarliefst 2 seconden en vond daarmee de aansluiting met de rest van het veld die duidelijk meer circuit kennis hadden. Met een 30e plaats nog niet waar hij op gehoopt had maar er was duidelijk een stap in de juiste richting gemaakt. Het springen over de mountain ging ook steeds beter, maar &eacute;&eacute;n keer was Kevin de controle over de Kawasaki even kwijt. Team manager Mark: &ldquo;Kevin &nbsp;ging steeds beter over the mountain, totdat we hem iets te enthousiast de lucht in zagen gaan. De landing was iets scheef en ik verbaasde me hoe de kleine Dutchman alles op de wielen kon houden!&rdquo; Voor Kevin was dit wel even een wake up call, ervaring is cruciaal op deze technische stukken van de baan.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p><strong>Tweede kwalificatie</strong><br /> Voor de 2e kwalificatie werden nog een paar kleine aanpassingen aan het rijwiel gedeelte van de ZX6-R gedaan om Kevin meer gevoel in de langzamere bochten te geven. Al snel zat hij met de gebruikte achterband aan zijn tijd van de eerste dag. Na vers rubber gestoken te hebben kon hij zijn tijd met nog een extra 1,2 seconden verbeteren. Helaas klom hij hier maar 2 plekjes mee op de lijst en moest genoegen nemen met een 28e startplaats. Nog lang niet zo slecht als je na gaat dat in een veld van 47 rijders hij waarschijnlijk de enige coureur was die voor het eerst op Cadwell park reed. Het team was tevreden over de progressie maar Kevin was vast besloten om in de race de nodige plekken goed te maken!</p>

<p><strong>Race</strong><br /> Voor &nbsp;de wedstrijd begon het meer en meer te miezeren en dan baan was natter dan tijdens de warm-up. De organisatie gaf aan dat het een wet race zou worden. Dit houd in dat de race niet gestopt word voor veranderingen in het weer. Kevin bestloot om op regen banden de baan te gaan verkenen en op de startgrid werd beslist dat dit de beste keuze zou zijn. Vele andere rijders dachten daar echter anders over. De banden keuzes varieerde van volledig droog tot regen voor droog achter en volledig op regen banden. Na een raket start kwam maakte Kevin meteen een aantal plaatsen goed. Op bepaalde gedeeltes kon hij optimaal gebruik maken van zijn regen banden en op andere stukken moest hij tijd inleveren op diegene die voor droog weer banden waren gegaan.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p>Halverwege de wedstrijd hadden de regen banden het zwaar om de deels droge baan. Kevin moest dan ook wat terrein inleveren en zakte terug naar een 26e plaats. Tot plots 4 ronden voor het einde dan toch de regen uit de hemel viel. Een aantal rijders met een droog weer band achter zakten terug en Kevin kon ondanks de hoge slijtage toch nog profiteren van zijn regen band. Na een erg zware race vooral mentaal kwam Kevin als 24e over de finish.&nbsp;</p> <p><br /> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p><strong>Kevin na afloop:</strong> &ldquo;Het was echt moeilijk om een goede keuze te maken voor de race. Ik wou kosten wat kost de race eindigen om zo meer ervaring op te doen en koos voor de regen banden. Normaal zijn deze omstandigheden echt niet mijn ding. Ik ben dan ook tevreden dat ik toch een paar plaatsen heb goed kunnen maken in deze lastige race. Helaas geen punten dit keer maar ik kijk nu al uit naar Donnington Park. Dit is tot nu toe mijn favoriete Engelse baan. Kom maar op!&rdquo;</p> </blockquote> <p><br /> </p>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago