Vrijdag 19 tot en met zondag 22 juni stond er voor ons een dubbele wedstrijd in Duitsland op de agenda. We zouden samen met het Duits kampioenschap een dubbele wedstrijd verrijden in de Motorsportarena van Oschersleben.
Het weekend begon al op vrijdag, met 3 vrije trainingen van driekwartier. We kregen echter met veel problemen te maken en hadden onze handen vol aan het repareren van de motor. Na de nodige nieuwe onderdelen te hebben gekocht was de motor de laatste training weer in racetrim. Ron zat echter nog met zijn gedachte in de gereedschapkist leek het wel, want de rondetijden die hij hier 4 jaar terug had gereden kwam hij nog niet aan. <p > </p> <p>Op zaterdag moest er een tandje bij. Kwalificatie 1 ging redelijk en er werd een rondetijd neergezet die 2 seconden sneller was dan de vrijdag. Er moest nog wel meer inzitten, dus besloten we een nieuwe achterband te monteren. In de kwalificatie kwam het er niet uit en Ron wist zijn tijd niet te verbeteren.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <p>Aan het einde van de dag was de eerste wedstrijd van het weekend. </p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p><strong>Ron hierover:</strong> “Mijn start was al niet goed. Ik zat er niet goed bij, en toen het ook nog begon te spetteren had ik geen vertrouwen om te pushen. Dat er overal motorfietsen naast de baan lagen hielp daar ook niet bij moet ik zeggen. Doordat er niet veel deelnemers waren ben ik 10e gefinisht in het ONK, maar heel erg blij ben ik niet met die punten. Morgen moet het beter!”</p> <p> </blockquote> </p> <p> <br /> Na diverse aanpassingen aan de motor werd er een lange nachtrust gepakt om de 2e wedstrijd op zondag te kunnen vlammen. Vol vertrouwen werd de warm-up gereden wat resulteerde in redelijke rondetijden.</p>
Ron’s start van de tweede race was een stuk beter, maar toch kwam hij bijna als laatste de eerste ronde door. <p > <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> </p> <p><strong>Ron:</strong> ”Het licht ging uit, en ik haalde direct een startrij voor me in! Ik denk dat ik voor de eerste bocht al 4 Nederlanders ingehaald had, maar voor de tweede bocht werd ik erg bruut opzij gezet door een Duitse Moto2 rijder. Hierdoor kwam ik naast de baan terecht om als laatste er weer op terug te keren. Ik had geen zin in een herhaling van race 1, dus heb de eerste ronden alles op alles gezet om bij de groep voor me te komen. Het spetterde echter weer, dus het was wel een gokje. Gek genoeg liet de organisatie ook deze wedstrijd gewoon doorgaan. Ik wist bij de groep voor me te komen en deze te passeren. Net op het moment dat ik de Nederlander op de 5e plaats had ingehaald werd de rode vlag gezwaaid. Plotseling vond de Duitse organisator dat het toch te hard regende…Ze hebben gewoon gewacht totdat tweederde van de wedstrijd was verreden, zodat er geen herstart hoefde te komen. Door de rode vlag geldt de uitslag van de doorkomst van een ronde eerder en is Ron als 6e geklasseerd."</p> <p><br /> </p> <p> </blockquote> </p> <p>Veel punten mee uit Duitsland dus. Aankomend weekend rijden we de volgende wedstrijd, in het bijprogramma van de TT. Een mooi evenement en met meer dan 130.000 bezoekers mooie promotie voor onze sponsors!</p>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…