Categories: Teams

Teams: Verslag Racing Team Ernst, IDM Sachsenring

Donderdag rond twaalf uur vertrokken we richting de Sachsenring. Het weer onderweg was slecht en hoe verder we Duitsland in kwamen des te slechter het werd, veel regen en harde wind. Op de radio hoorden we dat er storm moest zijn in de buurt van het circuit. Eenmaal aangekomen was de storm gelukkig al voorbij en konden we rustig onze spullen uitpakken. Voor de rest van het weekend werd er nog wel veel regen verwacht. De regenbanden stonden in ieder geval klaar!

Op de vrijdag waren er drie vrije trainingen. Het weer was anders dan voorspelt, veel zon en geen druppel water. Perfect race weer dus! Tijdens de eerste vrije training wou alles alleen nog niet echt vlotten, weinig gevoel en nog geen snelle ronde tijden. Met frisse moed richting de tweede vrije training, deze was echter van korte duur. Na vier ronden kreeg ik te kampen met een technisch probleem waardoor ik de pits op moest zoeken. Gelukkig ging alles in de derde en laatste vrije training van de dag wel goed. De motor was weer gerepareerd en de rondetijden waren een stuk sneller, nog niet optimaal maar daar hadden we de zaterdag nog voor.<br /> <br /> Op de zaterdag hadden we wederom redelijk weer. Het leek wel meer op regen, maar het bleef gelukkig droog. De eerste kwalificatie verliep niet echt goed. Ik reed naar een 20ste tijd met een 1.32,6. Niet echt een rondetijd waar ik zelf en het team tevreden over waren. Voor de tweede kwalificatie werden er nog een paar kleine dingetjes veranderd, maar het grootste verschil moest met de rechterhand gebeuren. Tijdens de tweede kwalificatie wist ik nog wat van mijn tijd af te rijden, maar het was geen groot verschil. Ik ging een halve seconde sneller rond, maar zakte ondanks dat toch nog een plaats terug en stond uiteindelijk op een 21ste starplaats met een 1.32.15

Zondagochtend na de warming-up ging ik met een goed gevoel richting de wedstrijd. De start moest super zijn, dat was hij gelukkig ook en ik dook vanaf een 21ste startplaats als ongeveer 12de de eerste bocht in. In de tweede bocht kwam er een andere coureur ver naar buiten waardoor ik moest wijken en direct weer een aantal plaatsen moest inleveren. Tijdens de eerste doorkomst kwam ik mede hierdoor als 20ste, aan de staart van een groepje, over start-finish. De ronden erop was het vechten om het groepje niet te laten gaan. De groep viel echter snel uit elkaar door een aantal valpartijen. Daarna bleef ik tot ongeveer zes ronden voor het einde op de 16de plaats rijden, vlak achter een andere coureur. Een aanval zat er niet meer in en van achter dreigde er geen gevaar, zo kwam ik uiteindelijk als 16de over de finishlijn. Net geen punten, dacht ikÉ Toch kreeg ik nog 4 punten! Er zaten namelijk nog vier gastrijders voor die niet meetellen voor het kampioenschap. <br /> <br /> In de wedstrijd waren mijn rondetijden wel sneller als in de kwalificatie. Maar echt tevreden ben ik niet als ik terugkijk op het weekend, verder ging het beter dan op de Nürburgring. We richten ons nu op de TT voor aankomend weekend. Veel tijd is er niet meer, want we moeten morgen middag (dinsdag) al op het circuit aanwezig zijn. <br />

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago