Na een klein ritje van ongeveer vier uur kwam het MIRO Racing Team aan in Oostende voor de grote snelheidsprijs van de Noordzee. Er heerst toch altijd een unieke sfeer en er komt veel publiek kijken.
<strong>Zaterdag kwalificaties</strong><br /> De rijders van het IRRC werden op de baan gelaten om 13.35 uur voor de eerste kwalificatietraining. Na een paar ronden wist Michael al de rondetijd van vorig jaar te rijden. Tegen het einde van de kwalificatie verbeterde hij deze tijd. Hij sloot deze kwalificatie af met een 12de plek van de 27 deelnemers. Nog een paar dingen met de monteurs doorspreken en we waren klaar voor de tweede keer rijden.<br /> <br /> Zoals altijd gaat het harder in de tweede kwalificatie, waardoor er nog een paar tiende van de snelste rondetijd af gesnoept konden worden. De sessie werd voortijdig afgebroken door een zware valpartij van Tom van Looy, de nummer 3 in het kampioenschap. Hij brak zijn sleutelbeen. Na de tweede kwalificatie was Michael iets terug gezakt naar een 15de plek op het startgrid. <br /> <br /> Niet ontevreden en met een goede start met de wedstrijden moeten we een heel eind komen! Nog even een frisse duik in de zee na zoÕn warme kwalificatiedag en dan de BBQ aan. <br />
<strong>Zondag Wedstrijd 1</strong><br /> Er was helaas Õs ochtends helemaal niets meer over van het mooie weer, het goot bakken uit de hemel. Alles werd in gereedheid gebracht voor een natte race. Na twee warm-up laps ging het veld direct van start. Michael had een super start!. Na een kleine botsing met Randy Brandt, een Belg, kwam Michael als 7de door uit de eerste bocht. Na enkele ronden kwam er een mooie uitrem actie van de Duitser, Thilo Hafele, waardoor Michael op de 8ste plek terecht kwam. Michael kon bijna in het achterwiel van Thilo kruipen, maar net iedere keer niet passeren. Hij finishte als 8ste op een zeiknatte baan. Dit smaakte direct naar meer en er werd al uitgekeken naar race 2 om nog een keer deze prestatie te evenaren of verbeteren. <br /> <strong><br /> Zondag Wedstrijd 2</strong><br /> Gelukkig werd het om 15.15 uur droog en begon de baan ook langzaam op te drogen. Daarom besloten we om achter een droogweer band te plaatsen en om het voorwiel een regenband te laten zitten. Uiteindelijk moesten we een half uur wachten in het fuik, waardoor de baan steeds meer opdroogde. Toen Michael eenmaal op het startgrid stond, was de banden keuze niet ideaal, want de baan was droog en de zon begon goed door te komen. Met de start ging Antonio in de eerste bocht onderuit, waardoor Michael er niet snel genoeg langs kon komen en dus als 12de door de eerste bocht ging. Door de verkeerde voorband en remblok keuze was het niet mogelijk en veilig om nog harder te gaan rijden, want de voorband begon te smeren. Toch wist Michael een spannende strijd aan te gaan met een Duitser. Uiteindelijk wist hij ook voor hem te eindigen, alleen werd Michael in de laatste ronde net nog even voorbij gestoken door Frank Bakker. Het resulteerde uiteindelijk in een 13de plek. <br /> <br /> Des al niet te min heeft het MIRO Racing Team goede zaken gedaan voor het kampioenschap, wat een 10de plek in het klassement heeft opgeleverd!