Dit weekend stonden er weer 2 wedstrijden voor het Duits kampioenschap op het programma. Zowel op de zaterdag als op de zondag werd er een wedstrijd verreden op het sfeervolle circuit Schleizer Dreieck.
<p>Het team was voor dit weekend wat uitgebreid, want doordat Tasia Rodink dit weekend niet reed kregen we extra hulp van haar monteur Stefan en helper Roel. Donderdagmorgen vertrokken we rond half 10, eenmaal aangekomen kregen we een warm welkom! Stefan had even geregeld dat we bij aankomst direct aan konden schuiven bij het zijspan team Eilers voor een warme maaltijd, harstikke top en nogmaals bedankt!!</p> <br /> <br /> Voor de vrijdag stonden er 3 vrije trainingen op het programma. De baan kende ik al van voorgaande jaren, de meeste tijd ging naar het aanpassen en de juiste setting te vinden voor de moto3 machine. Dit verliep in de eerste twee trainingen goed. Tijdens de derde en laatste training hadden we minder geluk want na 7 ronden gereden te hebben liep bij het opkomen van start en finish de ketting eraf. Gelukkig hield ik de motor overeind en kon ik hem veilig aan de kant parkeren. De schade viel gelukkig mee en de motor werd ’s avonds weer klaar gemaakt voor de zaterdag. <br /> <br /> <br /> Zaterdag werden er twee kwalificaties verreden met als slot aan het eind van de dag de eerste wedstrijd over 19 ronden. Na de eerste kwalificatie stond ik totaal met de moto3 en 125cc samen op een 16de startplaats. Tijdens de 2de kwalificatie wist ik ondanks de warmere temperaturen nog wel wat van m’n tijd af te rijden maar dit verschil was echter te klein om verder naar voren te schuiven. Zo stond ik uiteindelijke op een 16de startplaats.
<div>De start van de race was door een rode vlag situatie pas om 18.15 uur. De koppeling greep bij de start agressief aan waardoor ik geen winst wist te maken voor de eerste bocht. Ik opende direct de aanval en wist buitenom 2 plaatsjes winst te pakken. In de tweede bocht ging dit niet nogmaals op, door meer hobbels aan de buitenkant van de baan en kon ik niet eerder op m’n gas en sloot ik als ongeveer 14 aan in de lange trein. In de eerste 2 ronden probeerde ik de coureur voor me te passeren. Eenmaal er langs was er een klein gaatje van 2 a 3 seconden gevallen naar de groep voor me. Ik zette de achtervolging in maar wist het gaatje niet dicht te rijden. De coureurs achter me wist ik wel van me af te slaan zo kwam ik in de eerste race als 12de over de eindstreep wat een 7de plaats betekende in de moto3 klasse. Ik was tevreden over de constante ronde tijden, alleen jammer dat ik in de begin fase net de aansluiting met de groep voor me mistte. Op naar de zondag dus, voor revanche!<br /> <br /> <br /> Zondagmiddag, de zon scheen en met zo’n 40 graden asfalt temperatuur was het warm op de startgrid! M’n start was nu beter dan op de zaterdag maar optimaal zoals ze vaak van mij gewend zijn was het nog niet. Ik wist een paar plaatsen winst te maken maar kwam in de eerste bocht meer in het gedrang waardoor ik bij de eerste doorkomst vlak achter de derde groep zat, ik wist ze na een aantal inhaalmanoeuvres voorbij te steken en me los te rijden van die groep. De afstand naar de groep voor me was door het onderling vechten te groot geworden om te overbruggen. Hierdoor reed ik de laatste 10 ronden alleen, en passeerde ik de finishlijn op een 12de totaal plaats, wat goed was voor een 6de plaats in de moto3.<br /> <br /> <br /> We kijken terug op een tevreden weekend, we hebben veel geleerd en de stap naar de kop weer wat kleiner gemaakt! Verder wil ik natuurlijk ook alle supporters bedanken, die ook dit jaar weer af waren gereisd naar Schleiz en op de camping stonden!<br /> <br /> </div>