Een motorblok dat niet liep kostte Luis Salom de ochtendtraining op de eerste dag van de Grand Prix van Cataloni. En doordat de Spaanse coureur van RW Racing GP de ochtend kwijt was, betaalde hij in de middagtraining de prijs.
Kalex voorzag Salom van een nieuw chassis. Maar de juiste afstelling vinden voor een nieuw chassis kost tijd. En aangezien Salom de eerste vrije training al kwijt was aan motorproblemen, ging de tweede sessie op aan het nieuwe chassis. Het feit dat hij in de tweede vrije training toch de negende tijd neerzette, is een teken dat RW Racing GP in elk geval op de juiste weg is.<br /> <br /> Brad Binder reed op de ‘oude’ motor. Hij had wat problemen met de vering in de ochtendtraining, maar deed het in de middag prima met een negentiende tijd op de voorlopige grid.
<blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Luis Salom (9de):</strong> ,,Dat we tussen de eerste en de tweede training het motorblok moesten wisselen, is zonde van de tijd. Vooral omdat we een boel werk hadden aan het nieuwe chassis. Het is een stap die we moeten zetten. Het blok was prima in de middagtraining, maar ik kon de motor niet rijden zoals ik graag wilde. We hebben nog veel op te lossen. Vooral in de snelle bochten kon ik niet de snelheid maken die ik nodig heb.’’</div> </blockquote> <div><br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Brad Binder (19de):</strong> ,,Het is mijn eerste keer in Barcelona en hoewel ik nieuwe circuits gewoonlijk snel onder de knie heb, is dit een moeilijke baan om te leren. Maar het gaat geloof ik wel goed. Ik had wat problemen met de vering, maar het team werkt hard om de motor wat vriendelijker te maken. In de middag kon ik aanhaken bij wat andere coureurs en haalde ik zo een volle seconde van mijn rondetijd. Dat is niet verkeerd. Ik heb alle vertrouwen in de kwalificatie.’’</div> </blockquote> <div><br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Teammanager Johan Stigefelt:</strong> ,,Het is jammer dat we zoveel kostbare tijd zijn verloren aan het motorblok. Gelukkig is alles opgelost en zijn we op de goede weg. De hitte is moordend, maar de machines en de banden lijken daar niet al te veel hinder van te ondervinden. Het is voor het eerst dit seizoen dat we in deze omstandigheden rijden, dus het is voor iedereen wennen.’’ </div> </blockquote> <div><br /> </div>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…