Afgelopen weekend werden er twee races verreden tijdens Ôthe battle of the lowlandsÕ. Tijdens deze races reden coureurs van het Nederlandse- en Belgische kampioenschap mee op het circuit Zolder.
In de voorbereiding was het zoeken naar de juiste afstelling van de Suzuki, maar met resultaat. Tijdens de races in lastige omstandigheden, wist coureur Nigel Walraven twee maal de tweede plek te veroveren.<br /> <br /> Nigel Walraven startte het weekend met twee gebroken ribben die hij had overgehouden aan de val in Oschersleben. Ook de motor was herstellende na de race in Oss. In de vrije trainingen en kwalificatie werd er daarom, samen met Hoegee tuning en K-Tech vering, gezocht naar een goede race afstelling. Uiteindelijk wist Nigel de zesde startplek te bemachtigen, een plek waar het team tevreden mee was. Ze hadden een goede setup gevonden en het vertrouwen in de motor was er.<br /> <br /> Voor de eerste race had het flink geregend en het team koos voor een intermediate achterband en een regen voorband. De start was lastig, maar Nigel kon een goede positie innemen. Na twee ronden werd het al duidelijk dat ze beter voor slickbanden hadden kunnen kiezen, want de baan droogde snel op. Hierdoor lukt het niet om de kopman, die volledig op slicks stond, bij te houden. Nigel wist wel een groot gat te slaan naar de derde man en concentreerde zich op constante tijden. Heel tevreden kwam hij als tweede over de finish.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Kort na de start zag ik al een droge lijn op de baan ontstaan en wist ik al dat het onmogelijk werd om de koppositie te pakken. Ik heb mij vervolgens gericht op constant rijden en geen gekke dingen doen om de 20 punten binnen te halen. Voor wat betreft de motor hebben Hoegee tuning en K-Tech super werk geleverd, want de motor reed weer fantastisch. Met mijn ribben ging het goed, ik had geen pijnstilling genomen en het viel mij verbazingwekkend mee weinig last ik ervan had.”</blockquote>
Tijdens race twee waren de omstandigheden nog gevaarlijker omdat de ene helft van het circuit nat en de andere droog was. Na de start gebruikte Nigel een ronde om vertrouwd te raken met het verraderlijke asfalt. Hierdoor reed de kopman weg. Toen het vertrouwen al snel steeg, wist hij tijd goed te maken op de man voor hem. In de vijfde ronde was hij zo dichtbij dat hij probeerde om de man voor hem uit te remmen. Hij moest van de ideale lijn, kwam in een nat stuk en moest flink corrigeren. Hierdoor verloor hij tijd en werd het een eenzame race op de tweede plek. Op het einde ging het hard regenen, waardoor het extra lastig werd. De uiteindelijke tweede plek smaakte daardoor nog beter.<br /> <br /> <blockquote style="border: none; padding: 0px;">“Het rijden in de regen is niet mijn ding, daarom ben ik in de eerste ronde rustig aan gegaan en na de lastige rem actie wou ik gewoon die 20 punten meenemen naar huis. Terugkijkend op het weekend ben ik erg tevreden, we moesten van ver komen en gingen de race niet ongeschonden in. Het kampioenschap is nog lang niet verloren, we geven absoluut niet op en het is pas over als het over is! Het team werkte goed en ik wil mijn sponsoren enorm bedanken voor hun steun!”</blockquote> <br /> De volgende race is op 3 augustus tijdens de Gamma Racing days op het circuit in Assen.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…