Gedurende het Pinksterweekend werd in Oss, op circuit (industrieterrein) Paalgraven de tweede gecombineerde ONK/OBK zijspanwedstrijd verreden. Op zondagmiddag, onder zomerse omstandigheden leidde dat tot een 5e plaats en op een lichtbewolkte maandag werd een bekeken 3e plaats bereikt!
De vrije-training op zaterdagmorgen leverde een 3e trainingstijd op, maar al in de eerste ronde van de eerste kwalificatiesessie, stopte de Suzuki motor ermee. Er werd geen risico genomen en het rennerskwartier werd opgezocht. Daar werd besloten het reserve blok te monteren, maar dat lukte net niet voor deelname aan de tweede kwalificatiesessie. De organisatie stond wel toe, dat Keppel Sidecar Team#73, podiumrijder van 2011, mocht starten, echter vanaf de laatste startpositie. Door het uitvallen van twee teams, stond Jarno & Arjen op de 13e plaats op de grid.<br /> <br /> De start in Race-1 was uitstekend en in de eerste bocht van dit krappe, linksom asfaltcircuit, lag men op de 5e plaats! Doordat de schakeling niet optimaal was afgesteld (tijdgebrek), kon Jarno de eerste versnelling nauwelijks gebruiken, wat leidde tot vreemde lijnen en dientengevolge vreemde manoeuvres voor Arjen. Mede daardoor werden verschillende malen positie gewisseld met gebroeders Ritzer, Talen/de Haas en Kranenburg/Middelgaal. In de laatste vier ronden (van de 13) werd alles op alles gezet en verder hiervoor genoemde toch weer ingehaald, behalve Kranenburg. Kentrop/Haas won afgetekend, nadat Streuer/Koerst door wegvallende remmen de baan had verlaten. Smit/Verbrugge werd zodoende knap 2e en Nicholson/Lith 3e. Desondanks een 5e plaats en belangrijker, het reserverblok liep als een zonnetje.
Nadat zaterdagavond de versnellingen goed waren afgesteld, stond #73 Pinkstermaandag om 16:15 uur wederom op de grid, weer helemaal achteraan. De start was minder, als in de eerste race en na de eerste bocht lag men op 11e positie. Gedurende de 13 ronden, werd er door scherp sturen met de LCR en uitstekend passagieren door Arjen, de ene na de andere zijspancombinatie ingehaald. De acceleratie uit de bochten is super en in ronde 6 lag men op de vierde plaats achter RCN-rijder Colin Nicholson/Jarno Lith. Kentrop/Haas lagen op plek één, ver voor Streuer/Koerts. Er ontspon zich een gevecht om de 3e plaats, die z’n weerga niet kend. Allereerst bleef Jarno Colin volgen en voerde geleidelijk de druk op. In de 9e ronde verremde Colin zich en kon #73 passeren. Direct werd een gat geslagen en was de 3e plaats en een podium plaats bereikt. Zij weerhielden John Smits en Gunther Verbrugge om hun tweede podium van het weekend te pakken, want zij werden op zeven sec. 4e. Nicholson/Lith werden 5e, terwijl Hilbert Talens met eerstejaars Ilse de Haas een uitstekende 6e plaats bereikte.<br /> <br /> Door de 27 (11+16) punten van dit weekend is Jarno en Arjen een plaatsje in de tussenstand opgeschoven en staat nu 4e, op 2 puntjes achterstand van nummer 2 en 3, resp. Smits/Verbrugge en Nicholson/Lith. Op 1&2 juni is de volgende wedstrijd om het Open Belgisch Kampioenschap, op het circuit van Mettet. Ook is er onlangs vanuit Geneve toestemming gekomen, om deel te nemen aan de World Championship Sidecars in het Kroatische Reijka. Deze vind op 15&16 juni plaats. Daarmee is ook de bevestiging verkregen, om te mogen starten aan de WK ronden in Assen,tijdens de TT en (vrijdag 28 juni) en later in augustus (4), tijdens de Gamma Racing Dag. Ook zal er gestart worden in de twee Duitse WK ronden, Oschersleben 18 aug. en Schleiz 1 sept.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…