Na 4 weken rust, werd op 17, 18 en 19 juni de 4e race in de IDM op de Sachsenring verreden. NL2-Racing heeft in deze 4 weken allerminst stil gezeten: Daniel heeft een echte SuperSport motor opgebouwd, die we inzetten tijdens de TT van Assen. Ik ben gaan trainen op de Schleizer Dreieck ter voorbereiding op de IDM.
<strong>Vrijdag 17 juni</strong><br /> Om 13:00 uur stond de eerste vrije training gepland. Ik merkte na een aantal rondes al dat ik goed ik mijn ritme kon komen.<br /> Mijn rondetijden zakten ronde na ronde en ik reed aan het eind nog maar 1 seconde langzamer als mijn snelste tijd vorig jaar. In de tweede training begon de motor bij het aanremmen van een bocht heftig te slippen. Hierdoor moest ik rechtdoor en toen ik stilstond hoorde ik een vreemd geluid in het blok: de lagers van de krukas waren kapot gelopen.<br /> Nadat we een ander blok hadden geregeld, hebben de monteurs lang gewerkt om de motor klaar te krijgen voor de kwalificaties op zaterdag.<br /> <br /> <strong>Zaterdag 18 juni</strong><br /> Zaterdagmorgen stond de eerste kwalificatie op de planning. Het dreigde steeds te gaan regenen dus was het belangrijk dat ik snel een goede tijd zou zetten. Ik reed al snel goede tijden en stond de eerste rondes op P1. Na een aantal ronden zakte ik af naar P5, P7 waarna ik uiteindelijk op een 12e positie eindigde. Ik merkte dat de motor niet wilde wat ik wilde: ik had weinig grip aan de achterkant, waardoor ik niet sneller kon dan 1Õ31ÕÕ2. Na een aantal veranderingen ging ik vol goede moed de tweede kwalificatietraining in. Maar voordat we de baan op gingen begon het te regenen en deze bui zorgde ervoor dat ons plan niet doorging. Ik het moest doen met een 12e positie.
<strong>Zondag 19 juni</strong><br /> Om 10:45 was de start van mijn race. Ik had een goede start en kwam in de eerste ronde als 11e door. Naarmate de race vorderde kon ik nog een aantal plaatsen goed maken. Op het moment dat ik 7e lag en in een een duel om de 7e en 8e plaats zat, begon het te druppelen en werd de race stil gelegd. Er volgde een herstart over 6 ronden. Ik had een goede start en dook als 3e de eerste bocht. Ik merkte dat ik de motor niet goed door de bocht kreeg en zakte terug naar de 8e positie. Er ontstond een fel duel om de 7e en 8e positieen uiteindelijk kwam ik als 8e over de finish met een snelste rondetijd van 1Õ30ÕÕ4.<br /> <br /> Ik ben niet geheel tevreden met dit resultaat, omdat ik weet dat er meer in had gezeten. Het gat naar de top vijf wordt echter steeds kleiner. Ik wil mijn team heel erg bedankten voor het harde werk dat ze deze wedstrijd hebben geleverd om mijn R6 toch nog klaar te krijgen!<br /> <br />
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…