Het seizoen is weer ten einde de laatste race is gereden in 2010. De laatste dag werd er 1 training en 2 wedstrijden verreden. de training was goed voor beide start opstellingen en dus extra belangrijk.
Het was flink nat dus stond iedereen op regenbanden het ging best goed een mooie 3e tijd was een goeie uitgangs positie.<br /> <br /> <strong>Race 1</strong> – Het was nog steeds nat en de start was goed Tjalling zat direct voorin samen met JP Zeelenberg ook Ivar kwam mee naar voren. Na een ronde of 5 hadden ze een voorsprong van 24 sec op de vierde man. Toen plotseling viel JP zijn motor stil midden op de veenslang, Tjalling en Ivar konden er ternauwenood om heen, Nog geen halve ronde later zette Ivar te vroeg het gas erop uitkomen duikersloot en met een super slide gleed hij alle kanten op rolde van de motor en gleed zo de baan af een momentje dacht Tjalling over de motor van Ivar te rijden het ging maar net goed.<br /> <br /> Tjalling lag nu op kop vele gele vlaggen maar nergens een groene, bij ramshoek toch maar enige achter blijvers inhalen aanremmen GT weer twee man en hups wie was daar JP, hij had zijn pit limiter knop per ongeluk ingedrukt en was er alweer op kop. Tjalling nam genoegen met p2 en deed goeie zaken voor het kampioenschap.<br /> <br /> Al met al superspannend en 2e prijs op het podium samen met vaste monteur Ids Feenstra.
<strong>Race 2</strong> – Het werd droger en droger op droogweer banden de baan op de start was wederom goed als 5e de eerste bocht in. De eerste drie Ivar, Arjan en Tim gingen er vandoor, uitkomen ruskenhoek lag nog een flink nat spoor hier struikelden nog al wat rijders over, zodoende geen toptijden maar de kopgroep reed wel weg, volgorde Ivar, Tim, Arjan en op een sec of 7 ging Tjalling over de finish daar achter zat het veld alweer op 33 sec. JP crashte nog in de GT. Voorin was het spannend en doordat Ivar Doornbos won en Arjan 3e werd. Ivar Doornbos is de nieuwe Kampioen op 1 punt gevolgd door Arjan Tiemens welke flink baalde.<br /> <br /> Totaal mooi seizoen, begonnen met een valpartij in de strubben waardoor Tjalling het hele seizoen er kwa punten achteraan hobbelde. Ronde tijden waren beter dan in 2009 zeker in de regen, maar de concurrentie is duidelijk sterker geworden, er werd in de 600 klasse zelfs 1.5 sec sneller gereden dan in de 1000.<br /> <br /> Tim van Ooyen en Arjan Tiemens gaan richting ONK, We gaan ons eerst voorbereiden op www.zeelenbergracing.com en dan zien we wel verder. <br /> <br /> Bij deze wil ik graag iedereen bedanken voor zijn of haar hulp, want in je eentje gaat het zeker nooit lukken om gezellig te racen.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…