Categories: Teams

Teams: Team Streuer scoort podiumplaats bij de TT

Dit weekend stond voor team Streuer ŽŽn van de belangrijkste races van het jaar op het programma. Namelijk de 4e ronde voor de WK zijspannen, tijdens de Dutch TT. Helaas nog niet een wedstrijd op de zaterdag, maar net als afgelopen jaar op de vrijdag.

De resultaten, tijdens de voorgaande 2 race-weekenden in Rijeka en Oschersleben, gaven het team het benodigde vertrouwen. In Kroati&euml; werden we 2e in de sprintrace, waardoor ons eerste WK-podium een feit was. In de goldrace hadden we eigenlijk wederom 2e hadden moeten worden, maar dit werd ons jammer genoeg niet gegund. Een week later, tijdens de gecombineerde ONK/IDM race in Oschersleben, werd er opnieuw super gepresteerd. Dit gaf Bennie en Geert zoveel vertrouwen dat er een gedurfde uitspraak gedaan werd over de uitslag van de WK-race tijdens de TT. Een podiumplaats zou haalbaar moeten zijn. <br /> <br /> Direct op maandagmorgen, na de wedstrijd in Oschersleben, werd er begonnen met het klaarmaken van de Team Streuer LCR. Alles werd goed schoongemaakt, nagekeken en indien nodig vervangen. Op woensdagmiddag was het span gereed en konden we richting het TT-circuit afreizen. <br /> <br /> Tijdens een Moto GP weekend worden wij niet door de Dorna toegelaten op het grote paddock. Bij de TT stonden wij op het junior-track-circuit, waar een super mooi en perfect uitgeruste paddock voor ons was gesitueerd. Groot voordeel hiervan was dat iedereen vrij toegang had naar ons paddock en daar maakten veel mensen gebruik van.<br /> <br /> Een nadeel voor ons tijdens een Moto GP weekend is er erg lang gewacht moet worden tot je aan de beurt bent. Gelukkig was er op de donderdag veel afleiding in verband met media activiteiten. Zo is Bennie uitgebreid ge&iuml;nterviewd door RTV Drenthe en werd Geert met de TT-zijspantaxi, van RTV Drenthe, van huis opgehaald en na een leuke rondrit afgeleverd op het circuit. <br /> <br /> Tijdens onze eerste kwalificatie werden er vanaf het begin direct snelle tijden genoteerd. In de 4e ronde stuurde Bennie de pits in om een nieuwe achterband te monteren, want de grip liet toch iets te wensen over. Direct na de bandwissel vertrokken ze weer de baan op en gingen ze er goed voor zitten. In de 6e ronde werd de tot dan toe snelste tijd al met een seconde verbeterd. Maar de snelste ronde werd genoteerd in de 7e ronde. Een 1.45,0 was het resultaat. Ook de resterende rondes werden in de 1.45-ers gereden. <br /> <br /> De Engelse teams van Reeves en Birchall domineerden deze kwalificatie met zeer snelle tijden. Maar team Streuer had de 3e tijd stevig in handen. Na deze kwalificatie gingen we weer snel richting het paddock, want de volgende kwalificatie was al over 45 minuten.<br /> <br /> Voor de beslissende kwalificatie besloten we om op een compleet nieuwe set banden te gaan vertrekken. De reeds genoteerde tijd was nog niet zo snel dat we er zeker van waren dat dit voldoende zou zijn om de 3e plaats te behouden.<br /> <br /> Ook tijdens de tweede sessie ging team Streuer er direct weer vol tegenaan. In de 3e ronde werd de tijd van de eerste sessie al flink verbeterd. Tijdens de ronden die volgden werd er elke keer iets van de tijd afgereden. In de 5e ronde werd de 1.44 grens doorbroken en in de 6e ronde werd er door Bennie en Geert een tijd op de klok gezet van 1.43,7. Nog nooit waren we zo snel geweest op Assen! Onze PR-tijd werd met een volle seconde verbeterd. In de resterende ronden werd deze tijd nog wel benaderd, maar niet meer verbeterd. Deze tijd was voldoende voor een 3e startplaats. Dit betekende dat we naast de teams van Reeves en Birchall, vanaf de eerste startrij, zouden starten voor de race. We konden dan ook spreken van een zeer geslaagde kwalificatie voor team Streuer.

Op de vrijdag werd er rustig naar de start van onze race toegewerkt, dit aangezien wij pas om 18:00 aan de beurt waren. Om het allemaal nog spannender te maken begon het anderhalf uur voor onze wedstrijd ook nog eens flink te regenen. Gelukkig werd het na een half uur weer droog. Er werd koortsachtig, door alle teams, richting de baan gekeken. Op wat voor banden zouden we van start gaan?<br /> <br /> Doordat de baan snel opdroogde was de keuze niet zo moeilijk. Alle teams stonden op de profielloze banden aan de start. Ook de wedstrijdleiding zag dat de baan zeer snel opdroogde en werd er een "Dry-race" opgegeven. Doordat er toch nog wel enkele natte plekken op het circuit waren, werd er besloten om 2 warm-up ronden te rijden. Hierdoor werd de race met &eacute;&eacute;n ronde ingekort.<br /> <br /> De start van Bennie en Geert was super. Ze doken, achter de Birchall broers, als 2e de haarbocht in. Reeves kende een matige start en volgde op de 3e plaats achter team Streuer. Bij de eerste doorkomst had Reeves echter team Streuer al te pakken en zette de achtervolging in op Birchall. Op de toch wel zeer tricky baan kon team Streuer beide teams niet volgen, maar werd er wel direct weggereden bij de naaste concurrentie. Per ronde werd het gat op de achtervolgende teams van G&uuml;rck en Makkula iets groter. Op het moment dat het verschil was opgelopen tot 6 &aacute; 7 seconden reden Bennie en Geert de race behouden uit. Na 15 ronden passeerden zij als 3e de finish wat wederom een podiumplaats opleverde. Reeves pakte, zoals verwacht, de overwinning. Birchall pakte de 2e plaats waarbij erg veel respect was voor de geblesseerde stuurman Ben Birchall. <br /> <br /> Dit was voor ons het 2e WK-podium dit jaar en ook wel de mooiste. Door dit resultaat zijn we ook weer flink gestegen in de ranglijst van het WK. Met 45 WK-punten staan we 6e in het klassement. We hopen aankomende races nog verder naar voren te komen om zo onze doelstelling, namelijk een top 5 in de WK-eindstand, waar te maken. <br /> <br /> Over 2 weken is de volgende WK-ronde op het Duitse Sachsenring circuit. Hier rijden we weer samen met de Moto GP. Na deze wedstrijd komen de WK-zijspannen weer terug naar de Drentse heide. Tijdens de Gamma Racing days wordt de 6e ronde voor het WK verreden.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago