Home Teams Teams: Team Streuer klaar voor de TT

Teams: Team Streuer klaar voor de TT

0

Na een zeer succesvolle laatste WK-race op het Grobnik-circuit in Kroatie, waarbij het eerste WK-podium werd gescoord, was team Streuer afgelopen weekend alweer op een ander circuit te vinden.

Deze keer geen WK-wedstrijd, maar een gecombineerde wedstrijd voor het ONK en het IDM op het Duitse Oschersleben- circuit. Een groot voordeel van deze IDM-weekenden is dat je veel rijtijd krijgt. Het begint op de vrijdag met 2 vrije trainingen van elk een half uur. Op de zaterdag worden 2 kwalificaties van elk een half uur verreden, gevolgd door een sprintrace. Op de zondag begint de dag met een warm-up en een hoofdrace van 17 ronden. Dit weekend was er een uitzondering op het vaste schema, namelijk de sprintrace was deze keer ook een volledige race over 17 ronden. <br /> <br /> Direct al vanaf het begin liep het lekker bij team Streuer. Tijdens beide vrije trainingen waren Bennie en Geert in de voorste gelederen te vinden. Het nieuwe motorblok voldeed aan alle verwachtingen. Tevens was de balans in het span direct goed en kon er direct snel worden gereden. In de eerste sessie werd er een 3e tijd genoteerd. Het verschil met de teams om ons heen was zeer klein. In de 2e sessie werd de tijd nog iets scherper gezet, maar dat deden meerdere teams. Met uiteindelijk een 4e tijd waren we zeer tevreden. Wetende dat wij met gebruikte banden gereden hadden.<br /> <br /> Tijdens de eerste kwalificatie werd er eerst nog op gebruikte banden gestart. Het plan was om aan het einde van de sessie binnen te komen voor een nieuwe achterband. Vanaf het begin zaten we weer in de top 4 en het verschil met de concurrentie was klein. Met nog 12 minuten op de klok stuurde Bennie de team Streuer LCR naar binnen en werd een nieuwe achterband gemonteerd. Nadat de nieuwe band gemonteerd was, was het plan om de pole-positie te bemachtigen. Team Hock had ook deze tactiek gekozen en zo werd het uiteindelijk een strijd tussen team Hock en team Streuer. Beide teams doken met maar enkele seconden op de klok de laatste ronde in. Team Streuer als eerste, met een achterstand van maar 0.003 seconden. In deze allerlaatste ronde persten Bennie en Geert er een 1.33,7 uit en stonden bovenaan de lijst. Dit duurde echter 8 seconden want toen kwam team Hock over de streep in een ronde tijd van 1.33,4. Dat was wel even balen, maar we konden toch spreken van een geslaagde kwalificatie met de 2e tijd.<br /> <br /> Tijdens de 2e kwalificatie hebben wij onze tijd nog wel kunnen benaderen, maar niet kunnen verbeteren. Dit deed het jonge team Kretzer wel en pakten de pole. Het verschil tussen de eerste 3 teams was maar 0.8 seconden. Met de 3e startplek stonden wij voor de 2e keer deze week op de eerste startrij. Deze 3e startplek gelde voor zowel het IDM- als het ONK-kampioenschap. Voor het ONK-kampioenschap waren wij veruit het snelste team. Snel werd het span raceklaar gemaakt, want de start van race 1 was al binnen 1,5 uur.<br /> <br /> In de race voorafgaand aan onze race, was er een behoorlijke crash geweest waarbij veel olie op de baan was terecht gekomen. Na een korte vertraging vertrokken er 25 spannen richting de startgrid. Na de verkenningsronde werd duidelijk dat de olie nog niet voldoende was opgeruimd. De start werd hierna 15 minuten uitgesteld. Dat was wel even lang wachten, maar dat was niet anders. <br /> <br /> Over de start kunnen we kort zijn, want die was slecht. Team Streuer dook pas als nummer 12 de eerste bocht in. Hierdoor zou een inhaalrace verreden moeten worden. Bennie en Geert begonnen hier dan ook direct mee, want bij de eerste doorkomst lagen ze al op de 9e plaats. In de 4e ronde kwamen ze als 5e door en werd de jacht op team Zimmerman, die de 4e plaats in handen had, ingezet. Op dat moment bedroeg het verschil al 6 seconden. Toch slaagde team Streuer erin om bij het ingaan van de 8e ronde al in hun achterwiel te zitten. In dezelfde ronde werd de 4e plaats veroverd. Bij het ingaan van de 9e ronde was er zelfs al een klein gaatje ontstaan. Het verschil met de top 3 was al zover opgelopen dat er niet meer inzat deze keer, of &eacute;&eacute;n van de top3-teams moesten technische problemen krijgen.<br /> Bennie en Geert leken de race dan ook behouden op de 4e plaats te kunnen uitrijden. Echter toen werd de race stilgelegd, na een zware crash van het Engelse team van Croft.

Na 10 minuten werd de race herstart en zouden er nog 5 ronden worden gereden. Ook nu was de start niet super en kon team Zimmerman ons weer voorbijkomen. Direct gingen Bennie en Geert de strijd aan, maar moesten na 3 ronden de strijd staken omdat de achterband totaal geen grip meer had. De race werd dan ook gecontroleerd uitgereden op de 5e plaats. De finish gebeurde onder code rood, want in de allerlaatste ronde crashte het Duitse team Vincon nog. Voor het ONK-kampioenschap waren we wel het eerste team dat de finish passeerde. Dit leverde ons 25 punten voor het Nederlands kampioenschap op.<br /> <br /> Het gehele team was zeer tevreden met de resultaten die op de zaterdag neergezet waren. Een zeer goede kwalificatie, waarbij de PR-tijd op Oschersleben met 0.5 seconde werd verbeterd. Een sterke inhaalrace, die verkregen werd door de mindere start.<br /> <br /> Voor zondag werd besloten om op een compleet nieuwe set banden de race in te gaan. Tijdens de warm-up sessie, in de ochtend, werden deze banden rustig ingereden. <br /> <br /> Zo rond de klok van 12 uur stonden alle teams weer op de startgrid. Deze keer ging de start een stuk beter, maar team Sattler en wederom team Zimmerman kwamen ons voor de eerste bocht voorbij. Hierna ontstond er wederom een gevecht met team Zimmerman en deze keer gaf die zich niet zo snel gewonnen. Deze strijd duurde tot de 9e ronde, waarbij diverse keren van positie werd gewisseld. Uiteindelijk moest Zimmerman toch de strijd staken en konden Bennie en Geert bij hem weglopen. Jammer genoeg was het verschil met de koplopers al weer behoorlijk opgelopen. <br /> <br /> Maar team Streuer ging er toch voor zitten. Het gat werd stukje bij stukje dicht gereden. Zou het nog lukken om team Sattler te kunnen passeren in de resterende rondes? Dit lukte niet, maar 3 ronden voor het eind van de wedstrijd viel team Kretzer, liggend op de 2e plaats, uit met technische problemen. Hierdoor kwam team Streuer alsnog als 3e over de finish, wat wederom het podium opleverde. <br /> Ook deze keer kwamen we als eerste ONK-team over de finish. Met de maximaal haalbare score van 50 punten, maakten we dan ook een behoorlijk stijging in het klassement van het Nederlands kampioenschap.<br /> <br /> We kunnen dan ook stellen dat we een zeer goede voorbereiding hebben gehad voor de 4e ronde voor het WK-kampioenschap, die aankomende vrijdag tijdens de Dutch TT wordt verreden. <br /> <br /> En hierbij hebben we als team Streuer maar &eacute;&eacute;n doel en dat is het PODIUM halen.<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>