Home Teams Teams: Team Streuer eerste in bijzondere race

Teams: Team Streuer eerste in bijzondere race

0

Dit weekend stond voor team Streuer de DTC speedchallenge ONK race op het programma. Deze werd verreden op ons thuis circuit van Drenthe, dus een thuis wedstrijd. Dit was wel even lekker na 2 weekenden wedstrijden in het buitenland.

Na de 2 overwinningen in Mettet en de 2e plaats tijdens de lenteraces eerder dit jaar op Assen. Staan we stevig op de eerste plaats in het kampioenschap. Dit zal ook nodig zijn om uiteindelijk het kampioenschap te behouden. Want de ONK in Zolder valt samen met een wedstrijd voor het WK. En ook daar heeft team Streuer een doel gesteld namelijk eindigen bij de eerste 10. <br /> <br /> Was het tijdens de Lenteraces de Schot Lawrie die meedeed aan de ONK, en deze ook won. Deze keer was er nog een sterkere deelnemer de Noordzee overgestoken. Namelijk de Engelsman Schofield met de Finse bakkenist Aaki Alto. Schofield eindigde vorig jaar diverse malen op het podium tijdens de fameuze Batle of brittain F1 sidecar kampioenschap. <br /> <br /> Tijdens de eerste kwalificatie werd met een nieuwe persoonlijk record van 1.47,1 de snelste tijd genoteerd. Hier had niemand een antwoord op ook Schofield niet . Deze volgde op de 2e plaats met een achterstand van 1,5 seconden.<br /> <br /> ’s Middags tijdens de 2e beslissende kwalificatie ging het nog harder en verbeterden Bennie en Kees hun tijd nogmaals met een halve seconde. En met een 1.46,6 voerden ze de lijst dan ook aan. Maar ook Schofield kreeg de smaak te pakken en kwam tot op een 10e van een seconde tot onze tijd. Helaas werd er door een van de teams een olie spoor gelegd wat een rode vlag tot gevolg had. De training werd nog wel hervat maar snellere tijden neerzetten was niet meer mogelijk. Zodoende zouden wij vanaf de pole mogen vertrekken voor de race op zondag.<br /> <br /> Zaterdag avond werd al wel duidelijk dat Schofield het niet eens was met de gang van zaken. En we zagen hem dan ook een compleet setje nieuwe banden monteren voor de race. Nou was dat ook bij team Streuer wel het geval maar met de kennis dat hij snelle rondes had gereden met gebruikte banden wekte wel respect .<br /> <br /> Na 2 rondes in de warm up stuurde Bennie het span weer richting paddock. Met de mededeling alles is goed. Het span werd nogmaals nagekeken en toen was het wachten op onze race. Deze keer helaas een verkorte start procedure voor de zijspannen wat tot gevolg had geen monteurs en fotografen op de grid.

De start van team Streuer was super maar Schofield had een goede start. En Naast elkaar stoven beide spannen richting de haarbocht. Er was een paar keer contact tussen beide teams tijdens deze sprint . Schofield had het grootste hart en dook als eerste de haarbocht in direct gevolgd door team Streuer. Wat we wel gewent zijn van de Engelsen gebeurde nu ook. Schofield&nbsp; ging direct een snel tempo rijden en kwam dan ook al met een kleine voorsprong richting de eerste passage.<br /> <br /> Toen werd hem&nbsp; het bord met 20 seconden penalty getoond. Dit bleek achteraf te komen doordat hij niet de juiste positie had ingenomen tijdens de start. Een zware straf volgens ons want enig voordeel heeft hij er echt niet van gehad. Toen was het zaak om onze mannen op de baan op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Dat viel niet mee want zij wisten immers niets van de penalty. Op dat moment lag het team van Nicholson/ v Lith op een 2e plaats met een achterstand van 3 seconden.<br /> <br /> Het team van Schofield nam in de 8e ronde de 2e plaats over en liep per ronde 1,5 seconden in op Streuer / Endeveld. Die op dat moment&nbsp; al 8 seconden bij Nicholson waren weggelopen. Knap werk hier had team Streuer echt geen antwoord op. De Pitcrew begon door te geven dat de voorsprong per ronde&nbsp; minder werd. En Bennie ging een iets hogere tempo rijden want hij dacht nog steeds dat ze op een 2e plaats rond reden en dat Nicholson er aan kwam. En dat was nou net wat de pitcrew zÕn bedoeling was. Het werd nog wel spannend de laatste ronde maar met een voorsprong van 2,2 seconden wist team Streuer de eerste plaats vast te houden en finishte als 2e maar won toch de race. Collin Nicholson met Jarno van Lith kwamen als 3e over de finish.<br /> <br /> Verbaasde gezichten alom bij het podium toen Bennie en Kees werd verteld van de penalty en het resultaat . Nogmaals team Streuer vond het een te zware straf. Want Schofield en Alto waren vandaag niet te kloppen en dat hebben ze ook laten zien .<br /> &nbsp;<br /> De wedstrijd om de eerste 3 plaatsen was verre van spannend ,maar dat werd goed gemaakt door de strijd om de 4e plek. deze ging tussen de teams van Keppel, Kentrop en de gebroeders Steenbergen die door hun ervaring aan het langste eind trokken. Deze 3 teams finishten binnen 2/10 van een seconde.<br /> <br /> De volgende wedstrijd van team Streuer is over 2 weken op het straten circuit van Hengelo waar dan de 5e race voor de ONK zijspannen word verreden.