Op het mooie Duitse Nrburgring Circuit werd maandag j.l. de laatste Endurance (6-uurs) race om de Reinoldus Langstrecken-Cup 2011 verreden. Voor deze cup waren vier races gepland die op de Nrburgring werden georganiseerd door de Dortmunder Motorsport-Club e.V. Aan deze endurance races namen gemiddeld 70 teams deel. Team Duc Racing uit Nederland met o.a.Jan Bults-Yamaha R6; Fred Kranenburg-Ducati 1198 en Theo Kerssens-Ducati 1098 als coureurs was een van de Nederlandse teams die aan deze Reinoldus Langstrecken-Cup deel nam. Voor deze laatste race had Team Duc Racing via de kwalificatietraining een 37ste start positie genoteerd van de 68 teams. Dus dat was niet slecht.
Na goed overleg werd besloten dat Theo Kerssens als eerste gaat rijden. De start van zÕn endurance race is gewoon geweldig hoe dat gaat. Bijna elke endurance begint altijd met een Le Mans start en dan is het maar hopen dat je goed weg komt en vlug in je ritme kunt komen. Dat lukte Theo voortreffelijk en na enige berekening van de inhoud van de tank zou elke coureur 25 ronden rijden. <br /> <br /> Ondanks de goede start lag Team Duc Racing na een uur rijden op een 40ste plaats. Na Theo ging Fred Kranenburg rijden en na vijf ronden werd hij alweer naar binnen gehaald want er kon wel eens een lekkage zijn aan zijn motorblok omdat er olie was gevonden op zijn plaats in de pitbox. Nu moest onverwachts Jan Bults zich klaar gaan maken om te gaan rijden en ondanks dat het eerder was dan gepland zat hij goed in zijn ritme. <br />
In de pitbox werd er opgelucht adem gehaald door Fred het was loos alarm was en in overleg zou hij dan na Jan de race weer hervatten. Na drie uur racen reed Team Duc Racing op een 29ste plaats. Ondertussen was Theo weer gaan rijden en ook hij maakte weer enkele plaatsen goed en reed op een 24ste plaats. Hierna reed Jan zijn rondjes en wist ook nog een plaats goed te maken en reed op een 23ste plaats en als laatste zou Fred rijden. Fred zat goed in zijn ritme en reed constante rondes dus er zat progressie in om evt. binnen de top 20 klassering te eindigen. <br /> <br /> Helaas dat pakte anders uit want Fred kreeg mechanische probleem net voor de laatste bocht voor de startgrid. Dus dat was hardlopen naar de pitbox om Jan de baan op te sturen. Ondertussen waren ze terug gezakt naar een 34ste plaats. Maar tegen het einde van zÕn endurance race kan nog veel gebeuren. Want de vermoeidheid begint dan toe te slaan. Na een kleine tien minuten gaf Jan aan om te wisselen en Theo moest dan nog proberen om enkele plaatsen goed te maken. Na zes uur racen werd Theo voor het Team Duc Racing als 31ste afgevlagd. Omdat Team Duc Racing in klasse 1 was ingedeeld wisten ze in het dagklassement een 20ste plaats te noteren. Met dit resultaat was het Team Duc Racing tevreden.
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…