Afgelopen weekend was de vierde editie van de Brunelco Racing sponsordag. Vrijdag, de dag voor de wedstrijd, mochten enkele sponsors op uitnodiging van het team op het bekende circuit van Assen enkele rondjes rijden om zo een beetje het gevoel te krijgen hoe het er tijdens de wedstrijd aan toe gaat onder die zeer hoge snelheden. En waardering heb ik gekregen na die tijd… bedankt jongens!!
’s Avonds werd er nog een leuke barbecue gehouden waarbij ook collega/concurrent van den Bosch aanwezig was. Dit geeft toch wel een beetje de sfeer van de KNMV-cup weer dat er op de baan strijd wordt geleverd maar ernaast weer gewoon een biertje of een zeer wazig melk-drankje (wat was dat nu precies Gert????) genuttigd kan worden met elkaar.
Voor zaterdag was er weer als van ouds een voedzaam programma samengesteld om de sponsors het maximaal naar hun zin te maken. Catering en drankenhandel de Schipbeek heeft alles op alles gezet om een perfect buffet met alles er op en eraan neer te zetten en dat is achteraf meer dan geslaagd, mijn grote dank hiervoor!! Tevens heeft het transportbedrijf van Ronnie Ordelmans ervoor gezorgd dat alles in Assen en weer terugkwam en ook hiervoor mijn grote dank.
Zaterdag moest ik om 10.30u voor het eerst aan de bak. Na diverse aanpassingen aan de motor om het geluid alsnog te reduceren moest ik eerst maar eens kijken of de motor niet te veel lawaai zou maken en of het karakter van het blok door deze veranderingen niet teveel zou inklappen. Uiteindelijk sloot ik de training af op een mooie tweede positie. Dit werd door de vele sponsors (60-70man) met het nodige enthousiasme ontvangen . Ondanks de aanpassingen heb ik toch nog teveel lawaai gemaakt en kreeg ik een officiële waarschuwing. Na veel discussieren met de KNMV werd besloten dat wij niet gediskwalificeerd werden bij een tweede overtreding omdat het probleem niet meer bij de coureurs ligt maar meer bij het TT-circuit (lay-out). Toch heeft de KNMV zich zeer soepel opgesteld tijdens dit weekend om de regels een beetje te ververzachten en de coureurs (vooral Suzuki’s) tegemoet te komen om zo hun rondjes en vooral de wedstrijd te kunnen laten rijden.
De tweede tijdtraining bracht mij geen betere tijd en zo zakte ik terug naar de vierde plaats op de start-grid. Scholten had de Pole met een mega snelle tijd terwijl van den Bosch voor een verrassende tweede tijd zorgde. Feller kwam naar de derde tijd en zo stond de top vier weer bij elkaar.
De start was subliem en ik dook samen met Scholten de eerste hoek in. Scholten liet hem iets langer staan maar moest daarna een stukje kunstgras meepakken. De bocht erna dook ik bij Scholten binnendoor om zo de leiding over te nemen. Na twee ronden kwam Feller voorbij maar ik kon nog één keer counteren maar moest vervolgens mijn plek afstaan aan Scholten en Feller. Ook van den Bosch zat nog een beetje te prikken maar daar had ik wel een passend antwoord op. Het tempo ging weer naar ongekende hoogte en alweer sneuvelden achteraf alle PR’s van de coureurs aan de kop. Waar houdt dit op!!!
Toch kon ik wederom net geen aansluiting houden met de kop en moest ik genoegen nemen met de derde plaats achter winnaar Scholten en Feller op plek twee. Van den Bosch moest wederom genoegen nemen met de vierde plaats. Achteraf ben ik zeer blij met de progressie die ik gemaakt heb maar had natuurlijk op een beter resultaat gehoopt. Ik denk dat dit wel een beetje de reële rangschikking is op dit moment, helaas, maar wel blij met plek drie.
Verder wil ik graag iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan dit geweldige weekend, zowel op vrijdag tijdens de CRT-dag voor de sponsors, als op mijn sponsordag op zaterdag!!
Super, bedankt………………
‘The Bullit’ #117
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…