Afgelopen weekend zijn wij afgereisd naar de Motorsport Arena Oschersleben. Een succesvol weekend hebben wij hier beleefd en kijken er dan ook zeer tevreden op terug.
<strong>Vorige week, de RSR fabriek</strong><br /> Het weekend voor de ONK wedstrijd in Oschersleben waren wij ook te vinden in Duitsland. Ditmaal voor een bezoek aan de RSR fabriek van Rudy Schmied. Rudy is op het moment bezig om het nieuwe RSR chassis klaar te maken waar wij in 2015 op zullen gaan rijden. Het was een mooie ervaring om het proces van dichtbij mogen te zien en hebben er ook veel van opgestoken.<br /> <br /> <strong>Eerste dag Oschersleben, kilometers maken</strong><br /> De vrijdag van het weekend in Oschersleben hebben wij tweemaal kunnen trainen op de voor ons geheel nieuwe baan. Het is conditioneel een redelijk zware baan dus waren de extra kilometers zeer welkom. Onze ronden tijden lagen al weer dichterbij de groep voor ons dan afgelopen weekend. Met een 1.51 lagen we slechts op twee seconden afstand van de combinatie voor ons. <br /> <strong><br /> Dag 2, kwalificeren en race 1</strong><br /> Ons doel voor de dag was om onze tijd onder 1.50 te krijgen en te mogen starten. Er was in het begin nog enige twijfel daarover omdat er gezegd werd dat er van de 25 maar 24 mochten starten. Hierdoor konden wij net dus buiten de boot vallen. De ronden tijden waren al gelijk sneller dan tijdens de training. Met een 1.48 was het eerste doel alweer gehaald. Ondertussen kwam ook het nieuws dat er plaats was voor 26 zijspan combinaties wat ons verzekerde van een start plek. De 2e kwalificatie ging nog beter als gehoopt, we wisten een 1.45 te rijden! Hiermee lagen we maar 0.8 seconden van verwijderd van de 24e plek, wat een hele vooruitgang is. <br /> <br /> Heel even leek de race in het water te lopen toen de koppeling van de Suzuki het begaf. Gelukkig door de technische ondersteuning van Frank, Gert Jan en Björn konden wij die op tijd vervangen.<br /> <br /> Om 17.00 uur was het dan zover, de 1e race van het weekend. Het slechte weer bleef gelukkig uit en we konden op een droge baan rijden. Toen de lichten op groen sprongen hadden we een erg goede start, we konden gelijk het hele veld volgen! We hielden dit tempo een paar rondes vol en moesten helaas het groepje voor ons laten gaan. Onze Suzuki krachtbron begon slecht te lopen en we verloren veel pk’s. Er kwamen nog twee rode vlaggen in de wedstrijd. Phil Croft verloor zijn passagier en Rennteam Eilers verloor de macht over het stuur. Hierdoor duurde de race uiteindelijk 15 ronden.
<strong>Zondag, race 2</strong><br /> Op zondag hadden wij onze 2e race. Deze verliep de eerste paar ronden nog beter als gehoopt. Bij de start wisten we zelfs twee combinaties in te halen! We hadden een mooi gevecht met een Duits duo en ook team Vermeulen zat niet ver voor ons. De Duitsers wisten ons niet voorbij te komen totdat de pechduivel weer toesloeg. De motor had weer het zelfde probleem als de dag ervoor. Wij dachten het in de warm up training opgelost te hebben maar helaas. In ronde 12 was het definitief voorbij. De aandrijf ketting brak en we hadden geen andere keuze dan de Windle aan de kant te zetten.<br /> <br /> Ondanks een minder einde zijn wij heel tevreden met onze resultaten. We kunnen ons eindelijk meten met andere zijspannen en het team werkt perfect samen. Al met al, een geslaagd weekend voor Sidecarshop Racing.<br /> <br /> Onze volgende wedstrijd zal verreden worden op het Belgische Zolder. Dit vindt plaats in het weekend van 12 juli. Kees is echter al eerder te vinden in België, hij zal bij de Bikers Classic op Spa Francorchamps mee rijden tussen de GP zijspannen als passagier.