De 1.44,293 die hij in zijn snelste ronde neerzette, is niet de limiet van Scott Deroue in zijn thuiswedstrijd. De rookie wist heel zeker dat hij harder kan. ÒDat was ik ook geweest als er niet een paar in de weg hadden gereden.Ó Ana Carrasco daarentegen worstelde met de voorkant van de motor, wat op het technische TT-circuit nogal een probleem is.
De eerste dag van de Dutch TT begon met een verwachting die uitging van regen. De wolken waren ook behoorlijk dreigend tijdens de eerste training ’s ochtends, maar in de middag was het helder en zonnig.<br /> <br /> Het TT-circuit is een van de favoriete banen van Scott Deroue en dat bleek. Hij sloot de eerste training af met 1.45,159 en was bijna een seconde sneller in de tweede: 1.44,293. Daarmee was Deroue de tweede Nederlander op de ranglijst, achter zijn voorganger bij RW Racing GP, Jasper Iwema die een indrukwekkende achtste tijd reed. Het gat met Deroue besloeg slechts een seconde, wat aangeeft hoe klein de verschillen zijn in het huidige Moto3-veld.<br /> <br /> Ana Carrasco voorspelde al dat het moeilijk zou worden en dat kwam uit. In de eerste training was ze sneller (1.45,254) dan ze vorig jaar in de kwalificatie was, maar in de tweede training kon ze zich niet verbeteren (1.45,844).
<strong>Scott Deroue</strong> – 25 (1.44,293) “Ik reed mijn snelste ronde in de slipstream van Antonelli, maar in de volgende ronde reed ik alleen en haalde ik nog altijd 44,3. Ik was bezig aan nog een snelle ronde, maar kwam achter een paar langzamere rijders terecht waardoor ik me niet kon verbeteren. Ik ben er absoluut zeker van dat ik anders wel 44,0 had kunnen rijden. Ik ben nog niet tevreden, maar vooralsnog ziet het er goed uit. Mijn complimenten aan Jasper: hij rijdt goed. Hij kwam me één keer voorbij en ging echt hard. Goed voor hem.”<br /> <strong><br /> Ana Carrasco</strong> – 34 (1.45,844) “Ik wist dat het moeilijk zou worden op deze baan met deze machine. De motor heeft de neiging veel te bewegen en vooral de voorkant is moeilijk te controleren. Dat geeft mij op deze baan, met zijn vloeiende layout, problemen. Ik heb het vooral in het tweede deel – T3 en T4 – moeilijk met de snelle bochten. Mijn team zoekt uiteraard naar een oplossing en ik vertrouw erop dat we die vinden.”<br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>