In de droge training op vrijdag had Pepijn het goed naar zijn zin wat tot uiting kwam in het zetten van zeer snelle ronden. Thomas, voor het eerst in Nürburg leerde snel en zat er 5 seconden achter.
De twee kwalificatietrainingen op zaterdag vonden plaats op een drijfnat circuit waar Pepijn wat moeite mee had en tegen zijn gewoonte pas op de 16e startplaats terug te vinden was. Thomas echter voelde zich als een visje in het water en had lange tijd de 9e plek in handen. Uiteindelijk wist hij zeer verrassend beslag te leggen op de 18e tijd.
De start van Pepijn was er een om in te lijsten. Vanaf de 16e plek schoot hij als een speer naar voren en dook als vierde de eerste bocht in. In een hevig duel om de podiumplaatsen, waarbij Pepijn zelfs de derde plek nog wist in te nemen, ging het met de finish in zicht de laatste ronde mis en ging hij hard onderuit. Weg potentiële podiumplek, weg punten en gezakt in de tussenstand van het IDM van de 5e naar de7e plaats.
Met Thomas ging het beter. Hij gaat als 18e de eerste hoek in maar raakt, aangetikt door enkele andere rijders, uit koers en viel terug naar de 27e plaats maar wist zich terug te vechten naar een 23e plaats en boekte daarmee zijn beste seizoensprestatie in het IDM.
Pepijn was er niet bij mee :
"Die natte trainingen gingen al niet fijn. Ik heb wat geforceerd gereden. En dan krijgen we een droge race waarbij we de afstelling niet helemaal juist hadden. Ik kon goed meekomen maar gaf iets te vroeg gas en voor dat ik het wist lag ik eraf. Balen".
Thomas was in de wolken:
‘Perfect, dit had ik nooit verwacht. In de regen gedraagt de motor zich anders en dat was ook best wel mooi rijden. Ik verbaasde me dat ik zolang op de 9e trainingsplek bleef staan. In de race was het echt knokken voor elk plekje. Ik heb geleerd dat je gewoon brutaal moet zijn.'
Manager van Leeuwen kon niet anders concluderen dat dit een weekend was vol ups en downs voor zijn team maar dat hoort bij de racerij.
Van Leeuwen overigens zal tijdens de TT zijn Honda 125 ter beschikking stellen aan wildcard rijder Patrick van der Waarsenburg. Van Leeuwen zelf zal de supervisie voeren in samenwerking met Teunis Ramaker en Jan Pater, de technische mannen van het Jan Bakker Racing Team Elburg.
Racing Team van Leeuwen zal u op de hoogte houden via de site www.rtvl .nl
Bron : Racing Team van Leeuwen.