Tijdens de Rizla Racing Days biedt van Leeuwen Motortechniek technische ondersteuning aan Arjan Kievitsbosch die uitkomt in de klasse CIK-FIA European Superkart Championship.
Op vrijdag stonden de eerste vrije trainingen op het programma. Met een voor de gelegenheid door Jan Cramer compleet nieuw opgebouwde kart met door van Leeuwen Motortechniek getunede cilinders, brak het uur der waarheid aan op de baan voor gelegenheidsrijder Arjan Kievitsbosch. Na twee ronden komt Arjan zoals afgesproken binnen om e.a. te laten checken. Nadat hij de baan weer opzoekt komt Arjen vervolgens niet meer door, een elektronische storing in de stroomvoorziening van de waterpomp die het blok moet koelen blijkt de veroorzaker te zijn, met als gevolg: een vastgelopen cilinder. <br /> <br /> Voor de tweede vrije training wordt het probleem verholpen door een extra batterij te plaatsen waarmee de waterpomp een eigen stroomvoorziening krijgt. De schade aan de cilinders blijkt gelukkig mee te vallen en zich te beperken tot het vervangen van de zuigers.<br /> <br /> Net als in de eerste vrije training wordt er afgesproken om na twee rondjes even binnen te komen voor een check up. Na vier rondjes te hebben gereden komt Arjan weer de pits binnengereden, wederom met een technisch defect. De versnellingsbak-as blijkt de krachten die vrij komen niet aan te kunnen en breekt af. Arjan heeft in de weinige rondjes die hij heeft kunnen rijden nog wel kunnen constateren dat de wegligging niet optimaal is "Als ik maar naar het stuur kijk, stuurt de kart al" werk aan de winkel voor de heren technici dus. De versnellingsbak-as blijkt eenvoudig te kunnen worden vervangen en voor het aanpassen van de wegligging wordt het fabrieksteam ingeschakeld, "No Discussion!"<br /> <br /> Op een 7e plek rijdt Arjan in de eerste kwalificatietraining op zaterdag als hij 5 minuten voor tijd voor de derde keer uitvalt met mechanische pech en weer blijkt een gebroken versnellingsbak–as de boordoener. Arjan blijft ogenschijnlijk kalm, er wordt besloten voor de tweede kwalificatie geen enkel risico te nemen en een reserveblok met versnellingsbak wordt over gebouwd.Bbehalve de cilinders, die worden weer op het vervangen blok gemonteerd. De aanpassingen aan de wegligging zijn volgens Arjan beter, echter na de uitspraak "No Discussion" wil hij de mensen van de fabriek niet opnieuw lastig vallen. <br /> <br /> Met een 21e tijd in de eerste kwalificatie is Arjan nog niet echt tevreden, hij wordt als "gevaarlijke outsider" beschouwd en die verwachting wil hij dan ook graag waar maken. Nadat hij zijn banden heeft gewisseld voor "nog snellere" banden blijkt ook het loopvlak van zijn linker voorband niet bestand tegen de vrijkomende krachten met als gevolg een klapband in de "GT-bocht" . De pits heeft Arjan al rijdend nog wel kunnen halen, echter was het voor de vierde keer dit weekend dat door domme pech de handel vroegtijdig aan de kant stond.
53 karts staan er aan op de racedag aan de start uit 11 verschillende Europese landen plus 1 Amerikaan. De Brit Bennet blijkt het hele weekend al de snelste en schrijft dan ook de eerste race op zijn naam. Arjan maakt een slechte start en kan ergens in het achterveld aan zijn inhaalrace beginnen. Als tweede Nederlander in de uitslag van de eerste race weet hij zich uiteindelijk naar een 12e plek terug te vechten. <br /> <br /> De tweede race wordt als "wetrace" gestart. De races in de Superkarts kennen een rollende start. Nog in de GT-bocht wordt Arjan geblokkeerd door een mede coureur waardoor hij geen kant meer op kan en onmiddellijk een aantal plaatsen verliest. Arjan zet de achtervolging in en werkt zich op naar een uiteindelijke 13e plek, dit keer als snelste Nederlander. Na afloop verteld hij dat het stuurgedrag van de kart tekort schoot. Naar de bochten toe was de kart onstabiel waardoor insturen een probleem was. Arjan "Één keer was ik hem in de GT helemaal kwijt, nog geen 50cm had ik over terwijl ik in moest sturen. Met de wielen overdwars gleed ik al remmend de bocht in, gelukkig redde ik het op het nippertje anders had ik vier man op een bult gereden". <br /> <br /> Of dit uitstapje naar de Superkarts een vervolg krijgt voor Arjan Kievitsbosch is op dit moment nog niet bekend. Thomas heeft zich alvast bij Arjan als vrijwilliger aangemeld, echter wel als coureur want het monteursvak is erg leuk maar zelf besturen van een Superkart is toch méér "kicken".