Categories: Teams

Teams: Racing for OSCAR tijdens Speedtropy

Vrijdagavond aankomst Assen, inschrijven voor de poort en na het ontvangen van paddock en voertuigpassen de sleutel van de pitbox halen bij ridersinfo.

De kwalificatietraining voel ik me een stuk fitter dan vanmorgen, nu moet het echter wel gebeuren… er werd geklaagd door de rijders dat er slechte grip was door het truckstar festival van afgelopen weekend dus eerst maar even 2 ronden de baan verkennen en de grip voelen. Er is nu geen tijd om vaak te stoppen, het is een keer binnen komen om een aanpassing te maken aan de afstelling van de vering en dan weer naar buiten om die tijd te zetten, en ik heb nog geen rondje gereden…..tjonge jonge het is al weer spannend genoeg op deze manier. Eerste keer naar buiten ik ben teveel bezig om hard te rijden en ben niet tevreden met de afstelling van de vork, hij bied weinig grip in bochten als duikersloot en glijd wat weg en loopt sterk naar buiten, tevens is de motor moeilijk in te sturen en draait hij niet lekker af. Zelf ben ik teveel aan het hakken om een tijd te zetten en merk dat het zo niet lukt en ga na 5 rondjes naar binnen. Na wat veranderingen aan de vork en wat water voor mijn (heet)hoofd weer naar buiten, de voorzijde voelt iets beter aan en hij wil nu tenminste vlot insturen maar voelt nog wat losjes aan in snelle bochten, ik probeer vloeiend te rijden wat notabene nog lukt ook en de tijden zakken tot uiteindelijk een 01:52.4 wat me een 23e plaats oplevert waarmee ik dus gewoon een rij achter me heb staan, toch wel leuk!  

Uiteindelijk best tevreden over het behaalde resultaat, zeker gezien de omstandigheden. Ik had nog wel liever een wat snellere rondetijd gereden maar mijn gebrek aan ritme en grip voorkwamen dit, misschien morgen weer wat sneller! Die avond met het team nog even in assen bij de Griek gegeten met Uwe Pollheide en zijn team, wat erg gezellig was en inderdaad Duitsers houden van veel vlees….  

De racedag 6 augustus  

Eerst de warm-up training van 10 minuten, dat betekent nog even een laatste verandering doorzetten en uitproberen, deze training achter Eddy aangereden wat 01:53ers opleverde. Ik was niet tevreden over de veranderingen en besloot na telefonisch contact nog een kleine wijziging door te voeren voor de race en hoopte dat het goed zou uitpakken.  

De race, na een (voor KNMV-cup begrippen) lange startprocedure zat ik er bij de start goed bij en ging als 21e de veenslang op, na 1 rondje ging ik voluit en liep wat in op de rijder voor mij, echter na volgens mij een rondje of 3 werd er rood gezwaaid en gingen we terug naar de pits, bandenwarmers erom en afwachten er lag inmiddels een oliespoor vanaf Meeuwenmeer tot de GT-bocht en nu was er ook in de Strubben bijna geen goede lijn meer omdat die nu ook helemaal met olie besmeurd was.  

Verkenningsronde vanuit de pits, opstellen op de startpositie en na de warm-up lap direct van start, ik was weer goed weg  maar de rijder die pal voor mij stond had zijn motor nog in zijn vrij staan en stond dus stil….!!!!! ik moest volledig van mijn gas af en kon hem nog net ontwijken en de rijder achter me stoof op drie millimeter van mij voorbij me, door laat remmen voor de haarbocht nog wat plekken gepakt en daarna nog twee rijders ingehaald, ik kreeg echter weer last van een glijdende voorkant, de verandering die was doorgevoerd pakte dus verkeerd uit, probleem is als je duikersloot niet lekker doorkomt (wat het geval was) je erg veel verliest op het stuk daarna door meeuwenmeer tot aan de Gt-bocht.

Ik kon echter wel vlakke tijden blijven rijden en besloot dit te blijven doen, sneller ging in ieder geval niet, ik had 3 rondes voor het einde nog een momentje bij het uitkomen van de Ruskenhoek en had bijna een highsider, gelukkig hield ik het gas er een beetje op en kon ik het opvangen, de rijder die achter  mij zat vertelde later dat het er erg spectaculair uitzag…… nou ja, hij heeft me daardoor de laatste ronde wel kunnen verschalken in mandeveen omdat hij al 4 rondes zag dat ik daar en in duikerssloot problemen had en nu vlak achter me zat. dus 22e in plaats van 21e plek geëindigd, maar zeker niet slecht, nog maar 7 plaatsen voor dat ik een puntje kan pakken ha ha… maar serieus, daarvoor zullen mijn gevoel met de baan en de problemen met de grip en het sturen van de motor eerst moeten worden opgelost, maar wie weet…  

De race

Ik wil iedereen bedanken die hebben geholpen dit weekend zo speciaal en soepel te laten verlopen en iedereen die zijn interesse en aanwezigheid hebben getoond, top!!! Uwe en Eddy bedankt voor de pitsfeer, waarbij speciale dank voor onze pitmanager Petra, die heeft echt alles prima begeleid en voorbereid mijn dank Petra!

Patrick

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago