Categories: Teams

Teams: Race 4: Veldkamp Racingteam Hageveld zet door, ondanks problemen

Na het uitvallen in race 3 op Spa Franchorchamps door technische problemen werd op de vrijdag een extra testdag genomen om de technische problemen op te lossen. Doordat de motor soms inhoudt, wat zich maar af en toe voordeed, is het voor de monteurs erg moeilijk het probleem vast te stellen en werd de hulp ingeroepen van Ten Kate Motoren uit Nieuwleusen, waar we in de middag dankbaar gebruik konden maken van hun testbank om een aantal zaken uit te sluiten.

Nadat we dachten het probleem te hebben gevonden in een kabelbreuk van een sensor begonnen we vol goede moed aan de kwalificaties tot na 8 ronden de motor weer inhield. Jarco had zich inmiddels wel naar een 19e tijd getraind, maar hiermee nemen we absoluut geen genoegen.<br /> <br /> In de tweede kwalificatie, hadden we met dank aan Serco Racing uit Lemelerveld, nog een aantal onderdelen uitgewisseld in de benzinetoevoer, om eventuele problemen daar uit te sluiten.&nbsp; In de tweede kwalificatietraining hield de motor zich goed. Maar vanwege een groot oliespoor over bijna de helft van het circuit dat opgeruimd diende te worden, werd deze sessie verkort naar slechts 10 minuten. Door de olie was niemand in staat zijn tijd te verbeteren. Ook had Jarco erg wein ig tijd gekregen een goede setting te vinden voor de zondag en gingen we als 19e de race in.<br />

<blockquote>Coureur Jarco Grotenhuis: Een gevleugelde uitspraak op de paddock is: ÒRacing is 90% trouble, and 10% fun.Ó Dat gold voor ons dit weekend. Ik weet dat een rondetijd van 1.41,9 haalbaar is, dat hebben we gezien tijdens het WSBK weekend. Maar het komt er nu niet uit en ik baal ervan. Gelukkig had ik in de race wel een erg goede start en lag ik na de eerste bocht alweer 12e Helaas had ik door alle problemen weinig gehad tijd om de vering af te stellen en had ik grote stabiliteitsproblemen bij het aanremmen van de bochten. Hierdoor schoot ik een keer of 3 rechtdoor in de haarbocht en lag ik er in de Strubben bijna af met een highsider, ik heb echt op de rand gereden.<br /> <br /> Ik heb me zo breed mogelijk gemaakt maar kon niet voorkomen dat ik terugzakte naar een 17e plek. Al met al zijn we niet tevreden maar gelukkig hield de motor tijdens de race niet meer in. Dit geeft goede hoop maar omdat we nog geen echt defect hebben ontdekt aan de motorfiets hebben we nog geen uitsluitsel over waar het probleem nu zat. Ondanks het harde werk van de monteurs, en de andere teams die ons geholpen hebben met onderdelen, waarvoor dank. Dus nu gaan we terug naar de werkplaats voor uitgebreid onderzoek en groot onderhoud.&nbsp; In Hengelo op 5 juni moet er geknald worden. De stratencircuits liggen me goed, dus dan gaan we er vol voor! <br /> </blockquote>

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago