Categories: Teams

Teams: Podiumplek voor Thomas in het IDM!!!

De trainingen op vrijdag gingen al behoorlijk goed. Op zaterdag in de 1e kwalificatie reed ik naar een 5e tijd en de 2e kwalificatie naar een 7e. Halverwege de 2e kwalificatie hield de motor er plotseling mee op. Later bleek uit de data dat ik waarschijnlijk de stopknop heb ingedrukt.

Vanaf de 7e plek mag ik de eerste race vertrekken. Ik heb een uitstekende start en ga als tweede achter Alt de eerste bocht in. Waarna zich een harde strijd ontspon om de eerste plek.<br /> <br /> Eckelmaier is het eerste slachtoffer en vliegt er vlak voor mijn voorwiel in de bocht na start finish af waarna er een groepje van vier ontstaat die lang en hard strijdt waarbij ronde na ronde van positie wordt gewisseld. Halverwege de wedstrijd probeer ik een uitremactie op Luca Gr&uuml;nwald om zo de tweede plaats in de wedstrijd over te nemen. Datzelfde deed echter ook de achter mij rijdende Maurischat, daarbij raakte ik in de "sandwich" en raakten we elkaar. Met nog vier ronden te gaan begint het te druppelen en rook ik mijn kans. Nadat ik Grunwald had ingehaald en op 2e plek lag werd de race met een rode vlag afgevlagd, jammer genoeg net een halve ronde te vroeg en finishte ik als 4e overall. De laatste keer dat ik de finish passeerde lag ik namelijk 4. De 4-takten worden apart geklasseerd en dus ben ik 3e van de 125cc. Om mijn eerste IDM podium te vieren stoppen mijn monteurs bij de eerste de beste biertent en drinken een biertje op mijn 3e plek. Duidelijke aanwijzingen kreeg ik van de monteurs om de Castrol dame aan mijn linkerkant hoger of lager vast te pakken, nou….. dat was niet echt nodig, daar ben ik redelijk trefzeker in. Morgen de 2e race om 15:30 uur!!

<strong>Zondag 22 april 2012</strong><br /> Niet zo'n gelukkige dag voor mij vandaag…. Een nog onervaren collega coureur knalt in de opwarm ronde op mijn achterkant en neemt mij mee in zijn val. Mijn dashboard ligt eraf en hangt naast mijn voorwiel. Snel probeer ik de zaak te repareren maar helaas was, ik te laat om nog aan de start deel te nemen en dus begin ik mijn race met een ronde achterstand. Nog even rijd ik door de pitsstraat voor een korte check-up bij mijn team en vervolg alsnog mijn race achter Alt en Grunwald. Lange tijd kan ik hen uitstekend volgen maar langzaam maar zeker lopen ze uit. De voorlaatste ronde moet ik vanwege een blauwe vlag die ik krijg Eckelmaier laten passeren, ik lig immers een ronde achter. Ondanks dat ik erg kwaad was, heb ik toch doorzettingsvermogen getoond en punten gescoord voor het Duits kampioenschap. Volgende race over twee weken, de 2e IDM in Oschersleben, nieuwe ronde nieuwe kansen!!!

Evert Slager

Racesport.nl l ES Event & Sportpromoter l Slager Event + Brand Support l Interpeter | Influencer l Organisator l Netwerker l Sportliefhebber

Recent Posts

Test

Rossi wordt papa van Marquez zijn vriendin

4 jaar ago

Motul TT Assen: Liveblog – vrijdag

Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…

4 jaar ago

Franco Morbidelli op vrijdag 25 juni al geopereerd aan knie

Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…

4 jaar ago

Het startschot van de Motul TT Assen: De pre-event persconferentie

Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…

4 jaar ago

Maverick Viñales: “Ik ga dit weekend alles wat Fabio doet kopiëren”

Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…

4 jaar ago

Motul TT Assen #MotoGPGirlPower: Raffaela Pasquino

De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…

4 jaar ago