In de aanloop naar het I.D.M. seizoen stond afgelopen weekend deelname aan het WSBK in Assen op het programma. Bijsterbosch mocht met een wildcard deelnemen aan het WK Supersport . Het raceweekend begon met een haperende motor, maar werd met een prima klassering afgesloten.
<strong>Trainingen</strong><br /> De twee vrije trainingen op vrijdag moeten we maar snel vergeten. In de eerste sessie viel het vermogen weg, veroorzaakt door een elektrische storing. Waarschijnlijk was een sensor van de data de boosdoener. Door deze storing slechts een paar rondjes kunnen rijden. In de tweede sessie was de motor weer in orde, maar het lukte Bijsterbosch niet om het juiste ritme te vinden. De afstelling van het motormanagement was ook nog niet helemaal naar wens en dan merk je het gemis van de eerste sessie. Bijsterbosch kwam zelfs niet aan de tijden, die hij twee weken eerder bij het ONK noteerde. <br /> <br /> Op zaterdag liep het gelukkig heel wat beter en werden er in de vrije training weer 41-ers geklokt. In de kwalificatie werd ingezet op een rondje in de 1 minuut 40. Halverwege de sessie werd een vers setje banden gemonteerd om dit te bewerkstelligen. Na de wissel begon het echter licht te regenen, waardoor deze missie mislukte. Uiteindelijk moest Bijsterbosch genoegen nemen met de 22e startplaats. Met een standaardblok wist hij toch nog twee vaste WK-rijders achter zich te houden.<br /> <br /> <strong>Raceday</strong><br /> Bij het opstellen op de grid is de schakelaar voor de ‘pit-limiter’ per ongeluk omgedrukt, want waar Bijsterbosch normaliter een prima start heeft, kwam hij nu nauwelijks van de plaats en vertrok als laatste. Hij wist zich echter snel te herpakken en was bij het ingaan van de tweede ronde de Brit Rogers en de Rus Ivanov al gepasseerd. Landgenoot Tony Covena had in de eerste ronde ook een misser gemaakt, waardoor Bijsterbosch doorkwam op de 21e positie. Bijsterbosch had de mannen voor hem nog in het vizier en kon daar naar toe rijden.
<div>Door twee uitvallers en het passeren van een concurrent, reed Bijsterbosch halverwege de wedstrijd op de 18e plaats in een groepje van drie man. Er ontstond een mooi gevecht met de Spanjaard Calero en de Italiaan Nocco. Met nog vijf ronden te gaan had Bijsterbosch de leiding van het groepje in handen en werd vooral met Nocco hard geknokt om de 16e plaats. De Italiaan Menghi, rijdend op de 15e plaats en dus 1 WK-punt, was helaas te ver weg om in de resterende ronden nog te achterhalen. In het gevecht met Nocco leek de Italiaan aan het langste eind te trekken, maar Bijsterbosch wist hem in de laatste ronde toch nog te verslaan en werd als 16e afgevlagd.<br /> <br /> <br /> </div> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <div><strong>Bijsterbosch</strong> : “Natuurlijk had ik graag dat ene WK-puntje gehaald, maar ik moet het met mijn standaardblok afleggen tegen de mannen die 10 pk meer tot hun beschikking hebben. Ik heb er alles uitgehaald en harder kon ik gewoon niet. Al met al ben ik dus best wel tevreden met het resultaat. Nu met mijn team Langenscheidt Racing by Fast Bike Service op weg naar de Lausitzring, waar komend weekend de eerste IDM-races op het programma staan. ”</div> </blockquote> <div><br /> <br /> De race werd gewonnen door Michael van de Mark. Zijn eerste Supersport-overwinning en dan ook nog voor je thuispubliek. Fantastisch gereden. “Super Michael, namens ons team van harte gefeliciteerd.”<br /> <br /> </div>
Live verslag van de openingsdag van de Motul TT Assen. U kunt alle actie vanaf…
Franco Morbidelli zal op vrijdag 25 juni al geopereerd worden aan zijn meniscus en voorste…
Donderdagmiddag werd op het TT Circuit Assen het startschot gegeven voor de 90e editie van…
Maverick Viñales gaat het dit weekend op het TT Circuit Assen heel anders doen. Waar…
De tijd dat de MotoGP paddock een mannenbolwerk was en er uitsluitend dames werkzaam waren…